• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Aleta

Äsch, samtidigt!

Rut gillade själv kyrkor som var riktigt gamla och pampiga, helst skulle de...

• 20090725

men inte allt för stora, då det kändes lite mer opersonligt, de bestämde sig för att ta en tur till helgen för att kolla på lite kyrkor...

• Svanboet

... ha levande ljus och inget elektriskt ljus. En maffig orgel och en lång altargång. Så hade hon alltid...

• 20090725

din passa mer in än min så vi kör på den...
    satt i min egen värd när jag skrev

Svanboet skrev 2009-04-09 16:08:44 följande:
    ... ha levande ljus och inget elektriskt ljus. En maffig orgel och en lång altargång. Så hade hon alltid...
  • soon and very soon

drömt om att det skulle vara, gärna en stor kör i kyrkan med.
    Till helgen begav de sig ut för att leta efter en passande kyrka. De åkte ut på landet kom fram till en kyrka som heter Värmdö kyrka.
    Den såg underbart rätt ut utanpå men när de skulle titta inuti så var kyrkporten låst....

• Juli 2010

De skulle precis gå därifrån när en präst dök upp.

Rut gick fram till honom och...

• 20090725

sade; - hej, vi har bestämt oss för att gifta oss nästa sommar, och vi är ute å tittar på olika kyrkor, den här ser helt underbar ut från utsidan, men vi skulle gärna vilja se insidan också.

Prästen; - Men självklart, jag skall bara gå å hämta nycklarna, ni kan följa med här..

Prästen hämtade nycklarna och öppnade dörren, de steg in och Rut stannade till och stog still och bara tittade. Hon sade;....

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut