• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • MyochErlend

spela fiol...
    det saken hör att knut är helt tondöv och kan egentligen inte höra vad som låter bra eller inte...
    Rut blev...

• Bettertogether

nästan röd av ilska och sa upprört att HON ju inte är det minsta musikaliskt och att det är självplågeri att ha henne som musikant!!!

Stackars Knut som försöker tillföra något i planerna säger...

• WifeJune2009

...först tveksam men mindes när Rakel spelade på kusinbarnets dop för ett par år sedan, och när hon tänkte efter var det en riktigt bra idé. För Rakel mindes hur rörd hon kände sig känt sig under dopet, och vilken trevlig stämning det spred bland gästerna. Kanske kunde Rakel spela någon brudmarch instrumentalt.. "åh vad romantiskt" tänkte Rakel och drömde sig bort... "Men vänta! Brudmarcher - jag kan inte namnet på någon sån... åh hur ska jag hitta?"...

• MyochErlend

..men ...men... men jag försökte iaf ...
    Ruts hjärta smälta och sa... ja....
    men jag vet inte det var ju längesen jag hörde rakel..
    kanske hon har blivit bättre ??? :)
    Knut föreslog att,,,

• soon and very soon

de kunde söka efter någon billig solist på BT, skadar ju inte att fråga!
    Rut kände sig redan bättre till mods men....

• MulleNuh

det var något som störde henne.. Hmmmmmm tänkte hon! Jag undrar om

• WifeJune2009

jag ska ta saken i egna händer. Why not! Rut rätade på ryggen och tänkte på alla gånger hon sjungit i duschen och känt att - tusan - inte så illa. Kanske törs jag sjunga en egen kärlekssång till tondove och arbetslöse musikern Knut!? Personligt - och billigt. Rut tyckte att detta var en av de bästa ideerna på...

• soon and very soon

länge, kanske kanstorn kunde kompa det hela?!, rut kände sig så nöjd att hon kunde slappna av o ta ett glas vin o kolla på Robinsson.

• MyochErlend

Rut hade så svårt att hålla sin idè för sig själv där hon satt i soffan jämte Knut...
    därför sa hon...

• WifeJune2009

...När hon satt med sitt perfekt tempererade glas vita Chardonnay i handen tänkte hon plötsligt; "Men hur i herrans namn skulle de kunna beräkna mängden dryck som skulle gå åt på bröllopet?" Smart och lat, som alltid varit Ruts motto, "undrar om inte Systembolaget har bra verktyg för det"... Rut lade upp sin lap top i knät, försog sig med en klunk av det välsmakande vinet medan datorn startade upp - härligt tänkte Rut om vinet - och började...

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut