• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Bettertogether

Knut, som direkt kände igen sin bästa kompis röst, och som kopplade ihop hans "skämt" med 1:a april sa...

• soon and very soon

men du Räkan , skärp till dig nu, det här e på allvar!
    Rut började gråta...

• LillaStjärna

Då grep Hasse Aro in för det hade kommit ännu ett telefonsamtal.
    -Hallå vem har vi på tråden?

• 20090725

get var en närvös gammal dam som svarade: -ehhh....hej.... jag ringde ang den där brochen. jag tror jag sitter med den här i handen...

• WifeJune2009

... Knut tittade på Rut och undrade om hon tänkte samma sak som han. Han bestämmer sig för att...

• Bettertogether

Och vem är det vi talar med? Frågar Hasse

"Det är Gertrud. En man ringde på min dörr tidigare idag och erbjöd mej en fin gammal brosch. En likadan som min mor hade när hon gifte sig. Tyvärr hade spännet gått sönder på den, så när jag fick se denhär som var hel blev jag alldeles förtjust och köpte den naturligtvis!"

Rut sa...

• WifeJune2009

... "Hallå Gertrud, Rut här det är jag som efterlyst broschen. Står det Glenda på spännet, graverat i kursiv snirklig stil?" Man hör hur det knastrar till i luren och Gertrud säger plötsligt med mycket haspig röst...

• Juli 2010

"njae, jag tror det står Blenda eller Henda."

Plötsligt...

• WifeJune2009

avbryter Einar Gertrud abrupt med barsk ton, och säger - "jag lägger ut den på Köp & Sälj nu, jag är nämligen medlem på BT - jag gör det - jag gör det!" BT (?) tänkte Knut snabbt...

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut