• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • paulaner

sa, shit, det måste vi kolla. Men vi pantade den väl bara. Vi måste lösa ut den igen och få den riktigt värderad!!
    - Ja oj, sa Rut, om den är värd 200.000 så kan jag nog tänka mig att sälja den på riktigt. Vi...

• Aleta

får ju råd med ett slottsbröllop då!

-Hmmmm, sa Knut, gammelmormor Glenda pratade alltid om någon sorts förbannelse som skulle drabba släkten om broschen såldes.

• Juli 2010

- Struntprat, svarade Rut. Förbannelser är precis som skrock, de finns inte.

Så de...

• 20090725

gick ner till pantbanken dagen efter för att lösa ut brochen igen, men där hände något oförutsägbart...

• Juli 2010

pantbanken hade haft inbrott under natten och det mesta av sakerna som var inlämnade var borta. Inklusive broschen som Rut och Knut hade lämnat in.

Hur skulle de nu göra?

• zeddy

Rut och Knut slängde sig på telefonen och kom tillslut fram till Hasse Aro från Efterlyst. Hasse tyckte att de absolut skulle vara med i programmet och bestämde att de skulle komma till inspelningsplatsen nästa dag för att prata lite med tv teamet.
    Väl där...

• MyochErlend

tog de mod sig och fick in i direktsändning och berättade sin hostoria..
    Telefonen ringde... Kanske någon som visste ngt..
    Hallå sa Hasse Aro ....
    Jag har er brosh sa...

• zeddy

...mannen som kallade sig Einar. Jag vill...

• Aleta

...vara marskalk på bröllopet, annars säger jag inte mer, och det ska vara limousin till och från kyrkan för min del och en supersexig tärna.

• Juli 2010

Rut blev nu väldigt tveksam.

Då poppade en tanke upp i hennes huvud. Hon hade hört talas om något som kallades för "budgetbröllop" på Bröllopstorget.

Så hon...

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut