• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • 20090725

Juli 2010 skrev 2009-04-03 14:58:57 följande:

sy upp klänningar till studenter, men även till bröllop ibland.Hon erbjöd sig...
    oj, fortsatte på denna...
  • Juli 2010

"Man nu erbjöd sig moster Majvor att hjälpa Rut sy om en redan befintlig klänning som kom från..."

Ruts mammas bröllop.

Den var...

• Bettertogether

Låång och vackert vit, men puffärmarna gillade Rut inte riktigt, så de skulle tas bort. Dessutom måste den sys in lite i midjan. Men för övrigt var den i riktigt bra skick!

Rut tackade för sig och då fällde Majvor nästa överraskning...

• Fjällbrud09

Jag är glad att kunna hjälpa dig med din brudklänning, sa Majvor med ett leende. När du ska välja tärna så hoppas jag att du tänker på min dotter...

• chenda86

Ja svarade Rut

men innerst inne tänkte hon....

• Aleta

hon skulle se så förtjusande ut i den här klänningen som, jag har arbetat på i snart tio år.

Majvor tog fram en klänning och Rut drog efter andan...

• Aleta

Å nej, inte den tråkfian!

chenda86 skrev 2009-04-03 21:08:22 följande:
    Ja svarade Rutmen innerst inne tänkte hon....
  • Aleta

hon skulle se så förtjusande ut i den här klänningen, sa Majvor, som jag har arbetat på i snart tio år.

Majvor tog fram en klänning och Rut drog efter andan...

• Bettertogether

Det var den gräsligaste illrosa fula gräddbakelsen hon någonsin sett!!!

Rut log ett litet leende och sa..

• MulleNuh

Ja jag kan se att du blir lika betuttad i den som jag är. Det gör mig glad! Visst är det den känslan

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut