• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • MyochErlend

leta sig fram i systembolagets djungel... Plötsligt...

• stressad bride2b

knackade det på dörren. Rut la ner fjärrkontrollen, sänkte ljudet och fasades lite över att missa örådet, sprang mot dörren, öppnade hastigt och där stod

• MyochErlend

stressad bride2b skrev 2009-04-04 23:50:29 följande:

knackade det på dörren. Rut la ner fjärrkontrollen, sänkte ljudet och fasades lite över att missa örådet, sprang mot dörren, öppnade hastigt och där stod
    Pierre !!!
    Rut...
  • Bettertogether

blev glad men insåg sedan att Pierre INTE delade hennes känslotillstånd... Han var alldeles dyblöt av regnet som föll därute, och man såg att han var upprörd..

Pierre och hans fästmö Lisa var Rut och Knuts bästa vänner. De brukade ha middagsbjudningar åt varandra, dricka kaffe, gå på bio och på promenader, åka slalom tillsammans och så vidare.

Nu började Pierre i en lite nedstämd och bedrövlig ton.

"Rut, det har hänt något förfärligt..."

• 20090725

Rut såg direkt på Pierre att allt inte stog rätt till.

``men kom in så skall jag ta fram lite torra kläder till dig!``

Han steg in och fick bytt kläder och slog sig sedan ner i soffan brevid Rut och Knut.

han började berätta vad som hade hänt...
    -Jo, när jag kom hem från jobbet idag så...

• stressad bride2b

fann jag alla mina kläder utspridda över hela gräsmattan och lisa satt på vår gamla dammiga åkgräsklippare och fräste sönder allt till små trasor. Jag sprang fram till henne och hon skrek som att hon fått ett psykbryt. Efter många försök att få kontakt och inte minst många försök från henne att strimla mina tår så skrek hon,

-Jag vet AAAALLT!! Jag hittade din "hemliga" profilsida på gay.com!!! Du är inte välkommen hit längre, det här är inte längre ditt hem

• Bettertogether

Något annat som Lisa, och inte någon annan heller visste om, var att Pierre, som studerade på polisskolan fått ett hemligt uppdrag som övervakare på just den hemsidan.

Pierre erkände detta för Knut och Rut och sa att han försökt berätta för Lisa, men hon hade vägrat lyssna. Hon körde ju trots allt en gräsklippare som i fel händer visat sig kunna vara farlig.

"Pierre, nu åker du och jag hem till er", sa Knut

• WifeJune2009

...Pierre bad Rut även om att få låna en handduk för att torka håret med, och snurrade vant in sin pottfrisyr i handduken. Pierre tog ett djupt andetag, och fortsatte..

• WifeJune2009

Rut kände stor stolthet och värme över sin handlingskraftiga man. Så skönt att det verkar reda ut sig. Rut satte sig genast ner för att se hur det skulle gå på ö-rådet...

• stressad bride2b

Pierre och Knut gav sig iväg, men vad letar Knut efter i Pierres ficka? Tänkte Rut när de båda männen i tystnad gick bort mot dörren.

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut