• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Juli 2010

så tittade hon på sin förlovningsring och plötsligt slog det henne:

när jag gifter mig med Knut är det för livet. Jag kommer leva resten av mitt liv tillsammans med honom och ingen annan.

Vill jag verkligen det?

• soon and very soon

jo men det vill jag , kom hon snabbt på.
    Vad var det för förbjudna tankar som dök upp bara sådär, var det kalla fötter??
    Rut slog bort tankarna för att gå in på Cosmos: bröllopsexperterna väl nere vid norr mälar strand gick hon i i butiken.....

• Juli 2010

och plötsligt tvärstannade hon inne i butiken. Som om hon frusit fast.

Hon stod och stirrade med fast blick.

Där var den...

• 20090725

klänningen med stort K...
    hon tänkte, jag måste ha den, jag bara måste!

hon höll i pris lappen men vågade inte vända på de, hon tänkte kostar den under 3000:- så är det meningen att jag skall ha de, även om moster Majvor lovat att sy om en kläning!
    men den här klänningen va ju hennes dröm, hon vände på prislappen långsamt och där stog det...

• soon and very soon

13900!!! på REA, Det var ju inte o leka med, -SKIT, skriker Rut rätt ut.
    Skulle det gå att fixa, hon tittade på klänningen igen o började gråta.
    expiditen tittade undrande på Rut o sa - lilla vännen inte har du råd med denna klänning men här bort har jag något som kan passa dig....

• Fjällbrud09

Har du bara lite vilja så kommer du säkert i den här klänningen...
    Du måste ju förstå att vi inte kan tillverka klänningar som passar alla, en brud måste självklart banta ner sig lite, sa expediten spydigt.
    Rut blev nu riktigt ilsken...

• soon and very soon

rut tog upp knytnäven o riktade en rak höger mot henne, sedan stormade hon ut för att lugna ner sig. Vid norr mälar strand satte hon sig för att ta en öl på mälsarpaviljongen när ett trevligt homosexuellt par satte sig ner bredvid henne och frågade
    -vad är problemet?? vill du berätta vi lyssnar gärna.
    Rut började berätta allt om klänningen och att hon nockat expiditen.
    Då säger en av männen, - jag är designer,vill du att jag ska hjälpa dig???

• Juli 2010

Rut visste inte vad hon skulle tro, men frågade ändå:

"kan du få den uppsydd också? Hur mycket skulle det kosta?"

• Fjällbrud09

Jag har ett brinnande intresse för bröllop och om du står för tyget så syr jag upp den gratis!

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut