• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Juli 2010

Då slog det henne plötsligt: de har inte satt någon budget.

• MyochErlend

rut kände plötsligt hur paniken började kommma... Vad kostar ett bröllop ??
    Och var ifrån skulle de få alla pengar ??
    Hon var ju syksysterstudent och Knut arbetslös musiker...

• zeddy

Hmmm, vi får helt enkelt gå igenom och skriva en budget ikväll! tänkte Rut. Rut messade genast Knut och berättade vad de ska ägna kvällen åt..

• zeddy

Men å va trist tänkte Knut, jag som hade tänkt lira lite gura med polarna ikväll..

• 20090725

men han fick allt avstå från det, eftersom han inte ville göra Rut besviken. han bestämde sig även att överaska henne med en god middag och en flaska vin, han sprang även ner till blomsterhandlaren å köpte 10 stora fina föda rosot till sin älskade.

• zeddy

När Rut sedan kom hem från plugget överraskades hon av sin Knut. Han hade fixat och donat hela eftermiddagen! Snacka om att jag har hittat rätt man, tänkte Rut.

• Lady o Lufsen

När han dessutom la fram den vackraste tiaran hon någonsin hade skådat så blev ju lyckan fulländad.

• Aleta

"Hoppas att jag inte vaknar igen", tänkte hon.

• Lady o Lufsen
    Aleta skrev 2009-03-30 13:20:53 följande:
    "Hoppas att jag inte vaknar igen", tänkte hon.
    Men icke...för det var ingen dröm. Mannen var lika äkta som tiaran!
  • Aleta

"Är det konfliktfria diamanter?" frågade hon lite misstänksamt, hur hade Knut råd med detta som arbetslös musiker undrade hon i sitt stilla sinne.

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut