• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Lady o Lufsen
    Aleta skrev 2009-03-30 13:27:54 följande:
    "Är det konfliktfria diamanter?" frågade hon lite misstänksamt, hur hade Knut råd med detta som arbetslös musiker undrade hon i sitt stilla sinne.
    "Jajjemänsan, det är det" svarade Knut men berättade inte att pengarna kom från hans extraknäck som medlem i "The Chippendales".
  • MyochErlend

De avnjöt en fantastiskt middag i stillhet innan Rut tog upp problemet ..pengar...
    Knut såg lugnt på henne och sa att det kommer att ordna sig. Rut förstod inte hur han kunde vara så lugn men hon visste ju heller inte ngt om han ekstraknäck ;)
    Knut drog ett djupt andetag och sa : Såhär gör vi:......

• soon and very soon

-jag strippar på kvällarna och du får börja passa barn.

• ElinPierre

HAHAHA

soon and very soon skrev 2009-03-30 18:14:28 följande:

-jag strippar på kvällarna och du får börja passa barn.
  • MyochErlend

...sa Rut...
    Hon skrattade åt Knut men stillade sig när hon såg på Knut att han menade allvar

• Bettertogether

"Du? Strippa på kvällarna?" stammade Rut fram, för inte kunde hon ju i sin vildaste fantasi tro att hennes blivande man sysslade med sånt.
    Knut svarade:...

• paulaner

Det är inte så farligt, jag bara dansar lite i mina kalsonger. Ungefär lika oskyldigt som när duD solar topless på badstranden.

• paulaner

- Dessutom så är det bra betalt. Inklusive dricks så tjänar jag 5.000 per kväll. Rut räknade snabbt i sitt huvud och sa:...

• Megi

... men älskling jag gör det för vår skull, han ställde sig upp och gav sin blivande fru en lapdance....

• Megi

åh är det så bra betalt men då kanske jag också ska börja strippa så får vi det bröllop som vi alltid drömt om...

Megi skrev 2009-03-30 18:59:17 följande:
    ... men älskling jag gör det för vår skull, han ställde sig upp och gav sin blivande fru en lapdance....
Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut