• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Fenixx

ja blev en höjdare. mamma öppnade kuvertet och öppnade pappret(hade böjt det till a5) och tog några sekunder, sen såg man när hon fattade på hennes mimspel. hahahah

hon blev jätteglad och rörd och ser såå fram emot det. kan lägga in bild här sen och visa hur jag hade gjort haha.

• Sundance

Vad kul Fenixx! Måste kännas jättemysigt att mamma vet. Så ni kan börja prata om det och planera.

• Sundance

Usch, just nu känns bröllopet väldigt avlägset (och ändå sitter man här på BT, men ändå). Har precis bråkat med sambon om alla jädra fester de har på hans jobb. Har aldrig varit med om något liknande. Det är vanliga personalfester, sommarfester, julfester, avdelningsfester, kontorsfester, afterworkfester, konferensfester och massa andra fester som inte fått något namn och jag får en sån klump i magen. Jag är inte direkt svartsjuk men tycker det är jobbigt. För en tid sedan kom min sambo dessutom hem och var ledsen och berättade att chefen kallat in honom och en kollega (som jag hade dåliga vibbar av sen tidigare) och sagt att han hört ett rykte om att det var något mellan dem. Nu tror jag på min sambo och tror inte att det direkt hänt nåt men jag har sagt till honom att han kanske bör vara lite mindre social och kanske inte springa på varenda fest. Känns ibland som att han väljer dem framför mig (tjejerna på hans jobb). Han är väldigt kramig och så mot alla han känner, på gott och på ont, men jag tycker han borde tänka lite på vad han kan sända ut för signaler till tjejer. För ett par veckor sedan visade det sig dessutom att jag släppt av honom och hans kusin hos två av hans kvinnliga kollegor, när jag trodde att jag släppte dem hos en killkompis (som tydligen hoppat av visade det sig). Kände mig så dum! Kändes som jag hade släppt av min pojkvän till nån j***a dubbeldejt. För det var ju ingen personalfest, eftersom det bara var han och hans kusin.

Ibland känns det som att jag är tjejen i den tråkiga vardagen där man ofta är trött, pressad och grinig och där samtalen kretsar kring vad 17 vi ska äta till middag och hur stökigt det är i lägenheten. Och tjejerna på hans jobb står för det roliga, för fest och för skratt och för att röka vattenpipa och dricka drinkar. Hur ska man kunna behålla honom då? Om man bara är en del av det tråkiga i hans liv.

Förlåt för mitt dåliga humör och mitt långa inlägg. Ville bara skriva av mig lite.

Tack...

• Fenixx

sundance>> förstår att du måste tycka det är jobbigt! men sen undrar jag om han MÅSTE gå på varenda av dessa fester? och kan inte du få följa med på nån av dem?
    tycker du ändå kan ta upp lite med han så han ser det från din sida..hur hade han tyckt om det vore tvärtom??

• MissMijah

sundance: fy vad jobbigt! jag vet inte riktigt vad jag ska säga. men vad säger han om det själv? Och varför tar han inte med dig på fester osv? jag förstår dig! jag hade nog varit galen!

• Bettertogether

Fenix: Vi berättade också för våra mammor och resten av släkten idag, när det är Morsdag :D Vi hade gjort "biljetter" i phtooshop där vi hade skrivit "BILJETT. Rad 1 vänster sida. Våra namn och det datum vi gifter oss, och i vilken kyrka och en bild på ringar", och så gav vi dessa åt mammorna som morsdagsgåva :) Blev väldigt uppskattat! Speciellt min mamma blev överlycklig eftersom jag är första barnet som blir bortgift :) :D

• rosesarered

Knepigt Sundance

det låter som ovanligt mycket fester, vad är det han jobbar med egentligen?

Kan du inte få följa med på nån fest ibland eller händer det att andra tar med sig sina respektive?

Gällande kramandet tycker jag att du kan klargöra var du står, vet inte vad för slags kramar det gäller men det ska ju vara klart för dom andra tjejerna att han är upptagen och påväg att gifta sig.

Sen tycker jag att det låter konstigt med personalfesten som visade sig vara fyra personer, tycker att du ska fråga varför han inte berättade som det är för dig? 

Gällande det sista så är ju vardagen trist ibland och det skulle den vara med tjejerna på hans jobb också..man kan inte ha det festligt varje dag, ibland är det tråkigt och det funkar inte att vara "rolig" partner helatiden. Det är ju livet man ska dela, i vått och torrt du är ju del av båda, det roliga och tråkiga.

istället för att tänka att du måste behålla honom, om han nu tycker att det är så mycket roligare med festtjejerna- vill DU behålla honom? inte för att jag menar att det är så men jag vill bara få dig att ändra perspektiv.

kram på dig.

• Fenixx

bettertogheter>> åh vad roligt, skoj att överraska så ju.
    ja sambons mammas reaktion var härlig med högt "YES". kändes ju bra haha.

• maj2010

Sundance, jag förstår om du är irriterad, det hade jag också varit. Det känns som om ni borde komma överens om hur ofta det är ok att han går ut och festar utan dig. Kanske borde ni hitta på mer saker tillsammans?

Fenixx och Bettertogether: Vad härligt att få såna reaktioner från föräldrarna! Våra föräldrar blev också jätteglada när de fick veta. Lite förvånade också, eftersom vi bara varit ihop knappt ett och ett halvt år när vi förlovade oss...

• Tokisen

Hej hej allihopa
    Var ett bra tag sen jag var här inne nukänns som jag har fullt upp med jobb och fundera ut bröllopspresent, kläder och dyl till en kompis som ska gifta sig den 30 maj, så efter där kanske man själv får lite tips och orkar hålla på med vårt bröllop igen.
    VI måste dessutom byta datum, vi hade sagt 31 juli men d e min jobbe helg och det blir lite problem eftersom 4 av mina gäster jobbar samma helg och där måste ju vara nån som jobbar.
    Så efter mycket om och men blir d den 10 juli.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6