• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Tokisen

Va konstigt att man inte får boka kyrkan förrän så sent.

skönt att ni har lokalen klar och så iallafall.

chenda86 skrev 2009-05-12 12:01:24 följande:
    Gud vad härligt! Vi kan inte boka kyrkan förräns den 1 sept... känns skitjobbigt eftersom att vi ska gifta oss den 10 apr. Det är en väldigt populär kyrka, så den 1 sept kommer jag hänga på telefonen. Lokalen är bokad och klar, så det är ju ett steg i alla fall... men jag vill också boka kyrkan!
  • Tokisen

Jag skulle med behöva en stor extra inkomst om jag ska ha det bröllopet jag vill ha.

Bluebride skrev 2009-05-12 09:54:26 följande:
    här står det helstill eftersom vi inte ens om vi har råd. måste hitta på ngt man kan tjäna pengar på, skattefritt då jag är mammaledig
  • Tokisen
    Fenixx skrev 2009-05-11 13:50:03 följande:
    tokisen>> åh skoj med bestämt datum, blir det ju kortare tid att vänta in med.
    ja, det blev helt plötsligt sant, innan har vi ju bara funderar och sagt detta måste vi göra och detta måste vi göra men inget har blivit gjort.
    Det e jättespännande samtidigt som det är väldigt nervöst. Känns lite som om nu kan den riktiga planeringen börja, för nu har vi ett datum och allt e frid och fröjd
  • Bettertogether

Vad tråkig jag känner mej... inte ändrades någonting fastän vi bokade kyrkan. :/ Det känns varken mer spännande eller närmare än innan vi bokade. Trist. Speaking of kyrkan finns det en bild på vår kyrka i galleriet. Ån som rinner framför den syns inte här, men det är vackert :)

• FruHögstadius

Bettertogether- Jättefin kyrka, du kanske är i chock, om ett par dagar kanske du känner dig åhh, vi har bokat kyrkan. hoppas det iallafall.

Snart kan jag inte vänta längre vill ner till kyrkan och titta nu när det är grönt och fint, och sen vill jag se festlokalen, de renoverar den nu, så jag hoppas att det blir vita väggar och inte någon kyrkig färg, utan något lättsamt

• Bettertogether

Vi hoppas du har rätt FruHögstadius :)

• maj2010
    Bettertogether skrev 2009-05-12 19:42:59 följande:
    Vad tråkig jag känner mej... inte ändrades någonting fastän vi bokade kyrkan. :/ Det känns varken mer spännande eller närmare än innan vi bokade. Trist. Speaking of kyrkan finns det en bild på vår kyrka i galleriet. Ån som rinner framför den syns inte här, men det är vackert :)
    Nämen, det är ju "min" kyrka! Där konfirmerade jag mig. Om jag inte hade kommit underfund med att jag inte är troende och gått ur kyrkan hade jag nog velat gifta mig där :) Är det "Jukka" som ska viga er till och med?
  • Bettertogether

Jag vet maj2010 :) Och jag vet också att du känner min fästman (ni har rent av gått i gymnasiet tillsammans om jag minns rätt). :)

Nä, det blir nog inte Jukka, risken för felsägning av namn är för stor :P

• makupala

hmm.. har ett litet skoproblem..

så jag måste bara fråga er, hur höga klackar kommer ni att ha på era bröllopsskor?

• Fenixx

makupala>> inga. jag har ballerina-skor.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6