• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • mysifer

sen finns det ju dem som tackar ja innan inbjudningarna ens kommit ut också

fast ska man vara tärna så är det väl kanske självklart att man kommer.

• MissMijah

Ja tärnor och bestman räknar man ju med. och sina föräldrar.
    Men kusiner och andra lite mer avlägsna släktingar med respektive. Där kan man ju omöjligt veta. Jag tycker att det är lite disrespect faktiskt.
    Jag blir så sur på sådant så jag får lust att säga, tyvärr tiden är ute era uteblivna svar = ett nej. Hehe, men så elak ska jag inte vara.

Men det är bra roligt, för alltid när det gäller mig, så är saker inte så viktiga. Då är det aldrig någon som har tid eller pengar eller lust. Men ni ska tro att när det gäller någon annan i kompisgänget, då jävlar ska det till med kalas och grejjer.
    Nu finns det stunder när jag funderar över de jag bjudit och om det var rätt.

• Fenixx

MissM>> men visst är det trist när det är sån skillnad i ens krets när det gäller ha tid och lust osv...

har en nära vän som redan nu gör vinkar att hon och hennes sambo inte kommer komma på vårat, jättetrist då vi så gärna hade velat ha dem med.

• mysifer

Mijah: så trist när man känner att man inte är viktig för sina vänner..

fick en tråkig reaktion från en vän igår men om de inte vill prioritera vårt bröllop så vill jag inte ha dem där heller.
    vet att det är kort varsel nu eftersom vi ändrade oss men när det känns som att folk inte ens orkar försöka blir man lite ledsen.

• Tokisen

E lite villrådig när d gäller fotograf.
    Vi har kontaktat en gammal bekant som fotograferar mycket, bland annat bröllop och sånt.
    Han ville ha 5000-6000 för en hel dag... så e jag lite så bilderna på hans hemsida ser jättefina ut men han e ingen riktigt fotograf, ska man chansa och hoppas på att han får till fina bilder eller man ska betala lika mycket för en riktig fotograf och då bara ta 1-2 timmar istället.

Hur hade ni gjort?

• MissMijah

ja det är tråkigt när folk reagerar så och inte prioriterar. men jag kan ju säga att så oengagerade som en del varit i mitt bröllop kommer jag ju vara exakt likadan när det blir deras tur.

t.ex.mina tärnor är ganska förtvivlade, de har berättat för mig för de frågat lite hur jag vill ha det med möhippa och så. var jag vill vara och hur vi är barlediga etc.
    men tydligen är det ingen som verkar speciellt "på" när det gäller min möhippa.
    de tycker att det är jobbigt att ta sig till gbg ( kan säga att 8 av 10 av mina vänner ALDRIG hälsat på mig här..och jag flyttade fårn linköping 2001, jag är ju från linköping) och de tycker att det blir dyrt, de har inga pengar osv osv.
    jo visst jag kan förstå, ekonomin är ganska dålig för de flesta. men man behöver inte göra nåt märkvärdigt? det är ju att ses och fira som är det viktigaste, för mig iaf.
    man kan samåka bil, det kostar dem kanske 100 - 200 kr per skalle fram och tillbaka. sova kan man göra hos oss, så behöver inte betala hotell.

men ingen verkar på förutom mina tärnor och någon enstaka annan. de tycker JAG ska behöva åka dit för att bli firad. ja men vad roligt! INTE! det blir ju ingen överraskning. då kan det ju lika gärna vara.

de har dessutom vetat om mitt bröllop sen i aug = 9 månader. hade de bara lagt undan en hundring i månaden kanske, och det borde väl alla kunna tycker man. iaf för en så nära vän. så hade de haft mer än råd. så för mig är det bara kassa ursäkter för att man inte orkar engagera sig. men som sagt. what goes around comes around.

• Tokisen

MissMijah:
    Fy för vad tråkiga kompisar och själviska.
    Vi ornade nyss en möhippa för min tärna och den kostade 200:- per person det har typ alla råd med om man vill.
    Jätte dålig stil, jag hade blivit jätte arg och framför allt lessen.

• MissMijah
    Tokisen skrev 2009-05-14 12:22:42 följande:
    MissMijah:Fy för vad tråkiga kompisar och själviska.Vi ornade nyss en möhippa för min tärna och den kostade 200:- per person det har typ alla råd med om man vill.Jätte dålig stil, jag hade blivit jätte arg och framför allt lessen.
    Ja, jag tycker att man kanske tar sig råd med lite planering för ens väns skull.
    Det är klart att jag är ledsen, besviken och arg. Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga till dem heller. vet nte exakt vilka det rör sig om. emn har väl en aning. det är ju mina tärnor som berättat detta för mig.
  • Bettertogether

Var hittar man mandelolja?? Apoteket eller hälsokostaffärer?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6