• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MissMijah

Nu vet jag inte vad det kostar att hyra en klänning. Det kanske är billigare, det beror nog på vad man vill ha.
    Men man kan hitta billiga sprillans nya klänningar för inte för många tusenlappar.

Min t.ex. köpte den av en tjej som säljer klänningar hemifrån. Hon köper in konkurspartier med klänningar och säljer dem därför jättebilligt.

min klänning kostade 10 000 i butik, men jag köpte den för 4 hos henne

Men det gäller väl kanske att ha lite flyt också

• Fenixx

ja hyra är inte alltid så mycket billigare när man läst vad andra fått för pris-förslag. då kan man ofta få köpt en ny klänning för liknande pris.

• MissMijah

Vi pratade med vår präst igår alltså. Och det var svårt att hålla sig för skratt. Hon sa ungefär 10 ord i minuten, pratar sååååååå lååååååångsaaaaaaaaamt.

haha, så sa hon: Ja, det är jag som kommer att viga er, om jag är vid liv då så att säga.

Hallå? så kan man ju inte säga? Haha! Jösses

• yatzy86
    MissMijah skrev 2009-05-15 08:31:46 följande:
    så sa hon: Ja, det är jag som kommer att viga er, om jag är vid liv då så att säga.Hallå? så kan man ju inte säga? Haha! Jösses
    Hahahahah !!! :P
  • maj2010
    Ja jisses, präster verkar vara ett kapitel för sig.

Idag är det exakt ett år kvar till vår stora dag! Tror det blir lite mys med räkor och vin ikväll för att fira...

Jag har börjat jaga fotograf nu, har förstått att man måste vara ute i god tid för att få de bästa. Ni som bor i Göteborgsområdet, vem har ni valt? Vi funderar på Peter Olsson (photprint.se) eftersom jag har hört så mycket gott om honom. Nån som har andra tips?
  • maj2010

Och när det gäller klänning ska jag definitivt köpa. Urvalet är mycket mindre om man ska hyra och jag vill att klänningen ska vara min på riktigt Köpa begagnat kan jag tänka mig om det är rätt klänning.

• Fenixx

haha vilken kommentar av prästen!

maj2010>> vi ska ha Eva Quirbach. väldigt tillmötesgående och engagerad och hade så bra paket med både papperskort och på skiva som vi vill ha.
    quirbach.se/

• maj2010
    Fenixx skrev 2009-05-15 08:56:38 följande:
    haha vilken kommentar av prästen! maj2010>> vi ska ha Eva Quirbach. väldigt tillmötesgående och engagerad och hade så bra paket med både papperskort och på skiva som vi vill ha.quirbach.se/
    Ok, tack för tipset! Väldigt fina bilder på hennes hemsida. Vad kommer ni att betala? Är hon dyr?
  • pandis81

Jag är glad att min bror kommer att fotografera oss. Han är hobbyfotograf men väldigt duktig. Eller så kommer jag be min ingifta kusin för hon är också jätteduktig på att ta kort.

Jag får se hur manad min bror känner sig när det närmar sig. Annar har jag en plan B i alla fall. =)

• maj2010

Jag har bett min bror som är hobbyfotograf att ta bilder under mingel och fest. Han har tyvärr inte så mycket erfarenhet av att ta porträtt, så därför vill jag helst ha proffsbilder också. Däremot tror jag att vi kan spara lite på att inte ha fotografen med oss hela dagen. De tar väl vanligtvis timpris, eller hur?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6