• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MissMijah
    Bettertogether skrev 2009-05-14 18:39:27 följande:
    Var hittar man mandelolja?? Apoteket eller hälsokostaffärer?
    finns på apoteket. men fråga, de brukar ha det i kyl.
  • lill larsson

jooo det känns verkligen pirrigt i magen nu ialla fall..
    Så mycket som ska planeras och så, tur att vi tog allt i 1år i förväg, för det är mycket, visst små saker är det med, men vi ska göra så mycket som helst själv.. :)

hur ska ni göra med brudklänning? hyra? köpa?

• chenda86

Hej! Jag behöver lite råd!

Jag har lagt upp en bild på en bolero i mitt galleri. Där ligger även en bild på min klänning. Vad tror ni, kan det passa ihop?

Jag blev helt kär i den boleron (stavning?)

• MissMijah

lill larsson skrev 2009-05-14 21:27:41 följande:

jooo det känns verkligen pirrigt i magen nu ialla fall..Så mycket som ska planeras och så, tur att vi tog allt i 1år i förväg, för det är mycket, visst små saker är det med, men vi ska göra så mycket som helst själv.. :)hur ska ni göra med brudklänning? hyra? köpa?
    har köpt. tycker det känns lite konstigt att gifta sig i en klänning kanske 100 andra tjejer gift sig i. men det är ju bara jag. för övrigt har jag inget emot att hyra eller köpa begagnat. men just vad det gällde min klänning ville jag ha en som bara var min liksom.
  • suzem

jooo det känns verkligen pirrigt i magen nu ialla fall..Så mycket som ska planeras och så, tur att vi tog allt i 1år i förväg, för det är mycket, visst små saker är det med, men vi ska göra så mycket som helst själv.. :)hur ska ni göra med brudklänning? hyra? köpa?
    Brudklänning kommer jag att köpa, brudgummens kläder hyr vi.
  • pingst2010

Jag har köpt min idag hittade en läcker på Cassels för femhundra . Halterneck som knyts i nacken , lite veckat under bysten och "pösig" nertill slutar strax ovanför knäna.I lite "siden" glansigt tyg. Jätteläcker.

• Bluebride

jag har min klänning, drömklänningen

• yatzy86

Brudklänningen ska köpas, de har inte uthyrning här i Halmstad i affären jag kollat i längre tom. Sambons kläder hyr vi.

• lill larsson

okej asså jag känner att ja vill hyra för klänningen kommer jag ju inte att ha sen? visst det är ett minne för livet men ändå ha en stor klänning som ja inte använder som?
    men är som sugen på att köpa med, men så dyrt med att köpa :)

sambons kläder kommer vi att köpa :) en helt ny kostym :)

• pandis81

det behöver inte bli dyrare för att köpa än för att hyra.
    jag köpte min klänning och den kostade 1395 kr. Den är alltså helt ny.

Mannens kläder har vi också köpt. Dom kostade 1000 kr för kostym med väst.

Våran dotters klänning kommer vi få uppsydd av en kompis som är jätteduktig på att sy kläder. Så det komemr bli jättefint.

--------------------------------------------------
    Veckan som var så har jag fått klartecken med kyrkan och även solist i kyrkan. Så det känns jätte kul. Imorgon ska jag ringa och se om jag kan få en speciell präst också. För jag vill verkligen ha en speciell som har funnits för familjen nästan hela mitt liv, och hon döpte våran dotter också i samma kyrka som vi gifter oss. Så imorgon hoppas jag att jag får klartecke på det också.
    Sen känns det som om det inte är så mycket kvar.

lill larsson skrev 2009-05-14 22:24:05 följande:

okej asså jag känner att ja vill hyra för klänningen kommer jag ju inte att ha sen? visst det är ett minne för livet men ändå ha en stor klänning som ja inte använder som? men är som sugen på att köpa med, men så dyrt med att köpa :)sambons kläder kommer vi att köpa :) en helt ny kostym :)
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6