• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

jag har köpt mina tärnors klänningar själv, eftersom ja ville ha en viss färg och sort. Men mina tärnor erbjöd sig att betala dessa själv, men jag gjorde det iallafall , de får klänningarna sen om de vill ha dem. Marsalkernas kläder kommer vi inte stå för men vi kräver inget speciellt av dessa, vi står för deras corsage som matchar brudbuketten och gubbens blomma. I dagens läge kommer vi inte att ha näbb med.

Jag kommer att köpa min klänning, har en dröm om att när vi flyttar och får större, då ska jag köpa ett vitrinskåp och en skytdocka och "rama in" klänningen. Hade först en tanke om att ta mammas klänning och ta bort ärmarna, men jag tror att den kommer bli för kort, sen vill jag helst ha mer "utsmyckning" på min.

Vi har en lokal bvara 50 m från kyrkan som vi kommer att ha middag och fest i. kommer hyra hela helgen, duka upp fredag och annat pyssel. Bröllopet lördag och sen på söndag så ska mina föräldrar städa upp och då ska vi komma efter bröllopsnatten, äta upp överbliven tårta och öppna ev. presenter. Så den som vill får komma dagen efter till lokalen igen för kaffe och "tårta".

Igår fick vi åka in med hunden igen till akuten. Vi upptäckte ett sår på insidan av hennes lår,ca 5-7 cm långt, 2 cm brett och vi trodde att det var ganska ytligt men det visade sig vara minst 8 cm djupt också, så nu har hon tratt och dränage.

• Fenixx

låter perfekt med lite tårta och presentöppning dagen efter där.

uch vad tråkigt med eran hund, hoppas hon är bättre snart!

• Sundance

Hej!

Nu är jag tillbaka. Har haft en tung period med sambon så bröllopet har kännts låååångt bort, och så nytt jobb (har öppnat ny butik) så jag har inte haft tid att kika här inne så mycket. Men nu börjar det lugna sig på jobb och jag och sambon börjar reda ut problemen så smått så då blir man sugen på att planera lite igen. Han sa att han hade pratat om vårt bröllop på firmafesten igår så jag får tro på honom.

Hur går det för er här inne? Har det hänt något nytt på planeringsfronten?

På fredag ska vi till Ellinge Slott och kolla om det kan vara en bra plats för vår bröllopsfest. Hoppas verkligen på det stället.

• Ysolla

Hej, får jag hoppa in här?
    Vi har tänkt oss att gifta oss maj 2010.
    Har inte planerat nått för vi kom på det ganska nyss...idag
    Trots att jag har hängt här på BT i snart 1 år fick jag plötsligt hjärnsläpp och vet inte alls i vilken ände vi ska börja planera eller nått hahaha
    Hur gör man...hjälp!

• suzem

Börja med att fundera ut vad ni vill ha för bröllop: kyrkligt eller borgeligt. Sen kan du boka kyrka, kolla budget, titta på kläder, lokal ja allt! Lycka till!

Ysolla skrev 2009-05-16 22:32:03 följande:
    Hej, får jag hoppa in här?Vi har tänkt oss att gifta oss maj 2010.Har inte planerat nått för vi kom på det ganska nyss...idag Trots att jag har hängt här på BT i snart 1 år fick jag plötsligt hjärnsläpp och vet inte alls i vilken ände vi ska börja planera eller nått hahahaHur gör man...hjälp!
  • FruHögstadius

skriv ner allt ni gillar, musik, färger, filmer till ev. tema. Det är betydligt lättare att planera om man har en tråd som båda gillar genom hela festen.. Har ni varit drömmare som vet på ett ungefär hur ni vill ha festen ? , I storstader, på ett slott, en liten resturang, eller kanske hemma på en altan?

kyrkligt eller borgligt är ju kanske den största frågan.

• maj2010

Ser att ni diskuterat tärna & bestman. Jag hade inte tänkt ha nån tärna först, men så fick min sambo för sig att han minsann skulle ha en bestman och du kunde jag ju inte vara sämre... Och vid närmare eftertanke kändes det självklart att min bästa barndomskompis ska vara med hela dagen.
    Hon står för sin klänning själv och jag har inte direkt några åsikter om vad hon har på sig, så länge det inte är helsvart eller helvitt. Håruppsättning funderar jag däremot på att bjuda på. Och så ska jag göra ett smycke som hon kan ha på sig och behålla som minne.

Idag åker pärlorna fram, ska experimentera lite med ett hårsmycke och ett halsband tror jag. Bilder kommer om det blir nåt av det hela.

• cerannjoh

Hej!
    Får man hoppa in här?=) Ska gifta oss sommaren 2010. Vad långt alla kommit i planeringen- jag får ångest!=)
    Jag tänkte nog inte ha några tärnor alls... Vi vill ha ett litet bröllop och jag vet inte.. passar inte mig helt enkelt. Det är väl sånt man får avgöra själva hoppas jag.

Vi har kollat lite på kyrka och lokal men här i Linköping säger de att man inte får boka kyrka förrän i mitten av november, pga hela den här grejen med vigselrätt. Jag får lite smått panik. Är det så någon annan stans också eller är det bara här? Det låter väldigt sent att inte få¨boka förrän i november (vi tänkte nog gifta oss i början av sommaren). Är det någon som varit med om detta? Tycker det låter väldigt konstigt...

• FruHögstadius

självklart får ni hoppa in här !

från början planerade vi inte att ha något föjle alls,men vi ändrade oss jag har mina tärnor som stöd under dagen. Några jag kan bolla idéer med och kanske kan hjälpa mig med klänning, smink och hår under bröllopsdagen. Men självklart är det inget måste, helt upp till var och en

hör hört att man inte kan boka förrens ett år i förväg,men bara i vissa kyrkor, enligt vår kyrka kunde vi boka när vi ville, men kommer inte att boka förrens det är ett år kvar, alltså i höst. Jag förstår inte varför ni inte skulle kunna boka tidigare, det blir ju i princip ett halv år innan vigseln och jag skulle också ha PANIK!

• Ysolla

Jaha då får vi nog börja kolla kyrka och lokal nästa vecka
    Budgeten...ja den har vi inte än!
    Vi tänkte spara pengar nu, och sen vid årsskiftet kolla hur mycket vi har och utgå från det.
    Vi har ju tur som har fotograf, florist och makeup artist i bekantskapskretsen.
    Min sambo är köksmästare så där har han ju en massa kontakter.
    Vi kommer bjuda dom närmaste...det blir nog ca 50 pers.
    Det dyraste kommer bli våra kläder och ringarna.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6