• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Ysolla

Men hjälp...tema? färger?...jaa jag vet inte
    Lokalen vi ska vara i har ju gammeldags herrgårdslik inredning.
    Det vore ju fint att fortsätta på det men snygga shabby chic detaljer.
    Haha jag fråga sambon om tema nu...han bara "jag tycker vi ska ha cowboytema!" eeeh...nej! hahaha

• FruHögstadius

kanske james bond tema?, svart/vita detaljer, snygga drinkar, frack och långklänningar, röda rosor och massor med glamour.

alla färger är ju snygga i sig, rosa och vitt, blåa nyanser, grönt och brunt, silver och rosa, guld och grön. svart, silver och lila.

de flesta färger går ju att kombinera.

ni kanske kan ha sagotema, med grodor, älvor och prinsar och prinssessor som tema.

Grekiskt, italiensk eller kanske franskt tema med mat och dryck från resp. länder och sedan deras färger som "färgtema".

• rosesarered

Hej alla, kul att det är många nya brudar!

vi har varit och kollat på vigselplats i helgen och hittat ett ställe som kändes såå bra!!

har länge tänkt att vi ska gifta oss på svärisarnas mark, ute på vischan men inte hittat nåt bra ställe. Men nu i helgen hittade vi ett perfekt ställe. Det innebär också att alla gäster slipper gå genom svärisarnas trädgård vilket innebär att vi slipper röja undan en massa bråte där.

Tyvärr inga bilder än sålänge men det kommer

• maj2010

Oj vilken aktivitet det är här inne idag! Kul att det droppar in nya också, nu känner man sig inte riktigt lika tidigt ute...

Vi räknar med att betala hela kalaset själva. Hade ursprungligen en budget på 60.000 men det kommer nog inte att räcka. Gissar snarare på 70-80. Vi började spara till bröllopet i november, så vi kommer nog att fixa det. Fast det är ju sjukt mycket pengar det handlar om. Ibland har jag lust att bara skita i allt det här och bara gå till rådhuset och få det överstökat. Nån som känner igen sig?

• MV85
    maj2010 skrev 2009-05-17 18:29:20 följande:
    Ibland har jag lust att bara skita i allt det här och bara gå till rådhuset och få det överstökat. Nån som känner igen sig?
    *hoppar studsar och vinkar*
    Samma här! Men vet hur otroligt jag kommer ångra det resten av livet, så därför är det inte ett alternativ...

Själv sitter jag just nu o gör om alla våra program för jag ändrat mig angående typsnittet, vilket gör att allt hamnar fel i dokumentet nu när jag gjorde om det... hmmm att man aldrig bara kan nöjja sig! hehehe Men fint blir det!
  • Fenixx

ja vi tänkte ju från början ha ett smygbröllop nere på gotland. men sen kände vi att vi ändå ville dela våran stora dag och minnas tillbaka med våra familjer och vänner.

• maj2010

Ja, man gifter ju sig förhoppningsvis bara en gång i livet, så då kan man lika gärna göra det ordentligt! Och jag vill ha min familj och mina vänner där, och se alldeles fantastisk ut, och se min sambo lika uppklädd, och fira vår kärlek så det står härliga till! Och det är ju inte det att vi inte har råd...

• tesand

Hmm färger ha ja inte ens tänkt på.. Men eftersom min klänning kommer gå i vit och vinrött släp så ska tärnorna nog ha vinröda klänningar och det får nog blir dem färgerna då=),..Kanske någon mer men men vi får se. Vo va och kollade på våran lokal idag eller slott=)känns som det blir ett prinsessbröllop=)men detta ha varit min dröm sedan jag va liten och min syster gifte sig där. Om ett år kommer man nog vara väääldigt nervös eftersom det är nära då=)nu e det aslångt dit..

• lill larsson

ne men mina vänner är lite speciella :) om man säger så. men jag har inte så bra kontakt med några av dom så.. men jag har 3 stycken som ja vill ha som tärna så... funderar på dom så :)

sen med färgtema, det vet jag inte alls.. funderar lite på vitt,lila,rosa och silver, men hinner ändra mej så fort såå :)

ska försöka att hitta skor snart :) för fötterna kommer ju inte försvinna om man säger så, ska till umeå i sommar så ska kolla runt lite i umeå vad det finns för något roligt :)

ja som sagt mina föräldrar kommer att hjälpa och sen kommer min karls föräldrar att hjälpa till så mycket dom kan så...

men om man har färgtema ska alla klä sig efter det då??? =)

• Ysolla

Vi ska nog inte ha nått speciellt tema faktiskt.
    Inte färger heller
    Om det är nått vi spinner vidare på så är det väl lokalens redan shabby chica stil. Bara enkelt och vackert.
    Allt är ju i princip redan klart där.
    Det enda vi behöver tänka på är blommor till borden och kanske lite dekorationer.
    Det är ju massa härliga blommor som blommar i maj så vi kommer nog plocka ute. Härliga syrener m.m

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6