• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MV85

maj2010: Självklart fixar jag naglarna Fast å andra sidan har jag alltid långa (äkta) så behöver bara få dem tillfilade o lackade så är de kalassnygga sen
    Funderar på om jag ska ha dem i fransk manikyr, eller följande färgtemat (mörkröda med gulddekor)

MissMijha: Det undrar jag med, så säg till om du hittar någon! Eller ja, beror på hur du vill ha, finns några typ stickade varianter på Lindex tror jag det var...

• MissMijah
    MV85 skrev 2009-05-13 11:53:33 följande:
    maj2010: Självklart fixar jag naglarna Fast å andra sidan har jag alltid långa (äkta) så behöver bara få dem tillfilade o lackade så är de kalassnygga sen Funderar på om jag ska ha dem i fransk manikyr, eller följande färgtemat (mörkröda med gulddekor)MissMijha: Det undrar jag med, så säg till om du hittar någon! Eller ja, beror på hur du vill ha, finns några typ stickade varianter på Lindex tror jag det var...
    hm nja jag vill väl ha lite "stiligare" variant.
  • mysifer

hej tjejer!

har inte skrivit på ett tag för det har varit mycket på sistone med planering och allt..

idag har jag ringt till kungälvs kommun och bokad tid och plats för vår vigsel. har även bokat hotellrum två nätter så att vi kan åka dit redan på fredagen och få ut så mycket som möjligt av vår helg och medeltidsdagarna.

fick veta igår att vi vunnit fotografering med en jätteduktig fotograf som endast tar milersättning

den här veckan ska vi skicka in ansökan till hindersprövning och namnbyte, beställa kläder och ring. ska sätta mig och göra inbjudningskorten med, sen är vi i princip klara!

• MissMijah

my: oh har ni vunnit? vad bra, grattis! är du nervig nu?

• yatzy86

När har ni tänkt skicka ut inbjudan?

Vi funderar på redan efter sommaren då vi har valt klädkod smoking och de antagligen kommer vara bal samma helg vi gifter oss så vill vi ju våra gäster en möjlighet att kunna hyra en smoking i god tid.

• Fenixx

rosesarered>> ja finns ju många fina gummistövlar nuförtiden, är ju ett bra förslag om det är dåligt regn. och roligt inslag för bilder med.

MissM>> nää ska inte ha för långa naglar, men får ha något lite snyggare då jag inte har vääldigt korta naglar själv haha.

mysifer>> härligt med så mycket på gång!!

• mysifer

MissMijah: tack! ja de första två som bokade fick själva fotograferingen gratis och bilder och allt. så himla kul, behövde nåt positivt nu så det kom väldigt lägligt.

är inte så nervig, mest lättad att allt faller på plats nu äntligen. men det kommer kännas pirrigt att lägga ansökningarna på lådan..

Fenixx: ja det känns gött! min stackars tärna får nog ett hästjobb med att lugna mina nerver nu när det närmar sig med stormsteg

• suzem

Detta är klart:
    lokal
    värdpar
    bestman
    tärnor
    tema
    mat
    dryck
    vart bröllopsresan ska gå
    kyrkan
    dukning
    favoraskar

maj2010 skrev 2009-05-13 09:11:57 följande:
    Välkommen! Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • Fenixx

suzem>> vad ska ni ha för tema, färger? vad för slags lokal? här är vi nyfikna förstår du och älskar bilder.

• suzem

Hehe, inga bilder ännu men det ska jag ta =)
    Vi kommer att vara hemma hos min blivandes föräldrar... dom har en stor terass där vi får plats ca 40 personer.
    Temat kommer att vara vitt/blått. båtar, havet, roslagen, skärgård.
    Vi ska ha egen buffé med kall mat och jag kommer att göra vår bröllopstårta =)

Fenixx skrev 2009-05-13 15:55:08 följande:
    suzem>> vad ska ni ha för tema, färger? vad för slags lokal? här är vi nyfikna förstår du och älskar bilder.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6