• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Sommar 2010

Min förlovningsring är i ivory och den är åt det beige hållet så jag antar att klänningsfärgen också drar åt beige. Men jag har ju inte kollat i några affärer.

• MissMijah
    Sundance skrev 2009-05-09 13:53:29 följande:
    Vad är skillnaden mellan ivory och vitt?
    ivory är lite mer cremevitt...I supose? har fått den uppfattningen iaf. beige vit liksom.
  • mysifer

ivory är ju elfenben och vitt är..vitt.

så ja, ivory är gulare, mer cremefärgad.

• MV85

Sommar 2010 skrev 2009-05-09 16:16:20 följande:

Min förlovningsring är i ivory och den är åt det beige hållet så jag antar att klänningsfärgen också drar åt beige. Men jag har ju inte kollat i några affärer.
    Förlovningsringen?
  • Sommar 2010

MV85: Ja, den ringen han friade med är i ben av en mycket speciell anledning. Den ska nog så småningom bytas ut mot en mer traditionell.

• Fenixx

MissM>> blir kanon med klänningen. måste vara en känsla med den på.

idag ska vi på kalas för min mamma. jag har på ett A4-papper klippt ut bilder på en en ring, tårta, champagneglas osv och sen klippt ut bokstäver så det står 3juli 2010 och så en svartvit bild på en riddare med lady. får vi se hur många sekunder det tar innan hon kopplar.
    står som vanligt "Grattis" på kuvertet. haha

• maj2010

Jättefin klänning, Mijah! Och jag måste bara få säga att du har fantastiskt hår! Är ditt hår så långt eller har du extensions?

• maj2010

Igår hade vi svärmor på besök, vi var på konsert och sen middag. Däremellan hann vi visa henne var vi har tänkt ha bröllopet och ta en sväng i Trädgårdsföreningen. Utanför "vår" bröllopslokal sprang vi på ett brudpar och jag fick genast pirr i magen. Tänk, om ett år är det vår tur! Bruden hade en helt fantastisk bukett med maffiga rosa pioner. Jag hade lust att fråga henne vilken florist hon anlitat, men vågade inte... :)

Sen hann vi se 3 eller 4 brudpar till runt omkring på stan. Och en svensexa och två möhippor. Är det bara för att man själv ska gifta sig som man plötsligt ser allt detta? Eller är det bröllopsboom på riktigt?

• MissMijah

jenny: hehe bra födelsedagspresent! hon blir nog stormförtjust

maj2010: tack så mkt! jag har så långt hår, men jag har gjort det lite tjockare med extensions. hehe haft det i så många år nu så jag kan nog inte tänka mig att vara utan det.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6