• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • maj2010

Jag blir så imponerad av er som lyckas gå ner i vikt! Jag vet att jag kan, eftersom jag har lyckats tidigare, men det är ju det här med att komma igång som är svårt...
    Har haft en vår full av resor, kalas, konferenser och andra tillfällen då man äter lite för mycket och det har satt sina spår. Nu försöker jag med goda sallader i lunchlådan och cykel till och från jobbet (ca 9 km enkel resa). Typiskt att det ska envisas med att regna när man väl hittat motivationen! Det har blivit buss i stället 3 dagar i följd...

• Fenixx

ellabay>> wow jättebra med 6kg på 2v ju!
    gäller att man håller motivationen uppe och håller igång.

jag hade det i början men med så varierande arbetstider, svårt att komma iväg till träningen och alla sötsaker som lockar på jobbet och kvällarna här hemma så har jag haft dålig disciplin på mig själv tyvärr.

• MV85

Vad duktiga ni är tjejer som kämpar med vikten!
    Själv sitter jag o väntar på mediciner som ska få ordning på min ämnesomsättning - sen ska jag oxå börja!
    Inte lönt att hålla på innan jag fått det dock, då det inte kommer ge någon som helst effekt om jag inte svälter mig själv - o hur bra är det i slutändan?
    Näää.. Så jag hejjar på er här istället o säger att Jag sluter upp så snart jag fått mina mediciner o kämpar jag med!

• Sundance

Mitt största misstag om dagarna är att jag är så kass på att äta lunch. Så även om jag lyckas hålla mig ifrån sötsakerna så blir det ju ändå att man svälter hela dagen och sedan käkar massor till middag. Inte bra. Framför allt med tanke på att det för min del oftast blir middag runt 23.00.

Jag är säker på att vi alla kommer att greja det! Och även om vi inte går ner exakt alla de där kilona vi önskar så kommer nog ändå det faktum att vi kämpat att göra att vi känner oss sjukt vackra den dagen vi står där i våra klänningar, även om vi egentligen skulle vägt 2 kg mindre enligt våra planer. Tror ni inte?

• Sundance

Måste fråga, Mendelssohns wedding march (från midsummernights dream), är det en utgångsmarch eller ingångsmarch. Har fått för mig att det är en ingångsmarch men då vi vägrar ändra på vår Forest Gump som ingång så funderar jag på att ha Mendelssohn som utgång. Går det?

• Fenixx

sundance>> allting går ju. men själv är jag väl lite skadad att det är just en låt för ingång.
    men förstår att ni vill ha forest gump, såå fin.

• Sundance

Jo, jag tycker egentligen också att det är en ingångslåt så jag förstår hur du menar. Men jag gillar inte den där andra klassisa bröllopsmarchen. Wagner tror jag det är...

Funderar på att ha ledmotivet till Gladiator instrumentalt som utgång. Också väldigt vackert och pampigt. Mycket filmtema. Hehe.

Vad ska ni ha för musik på er bröllop, Fenixx?

• Fenixx

ja men man hittar mycket fint från filmens värld.

kanske inte helt otippat så ska vi ingång och utgångs musik från sagan om ringen.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6