• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MV85
    MissMijah skrev 2009-05-09 11:42:42 följande:
    Tänkte bara säga att det finns en bild på mig i min kläning i galleriet. Den kommer nog inte få ligga där så länge. Men om ni vill se. Jag älskar den!!
    Helt underbart snygg! Förstår verkligen varför du älskar den!

Jag hoppar på små moln, för vi har fått bokat fotografen till vårt bröllop! Den killen jag hoppades på kunde och ville boka upp sig så här långt i förväg!
    4500:- inkl. moms för en heldag med samtliga bilder på skiva för att kunna framkalla själva PERFEKT!
  • molnis

MissMijah! Jätte fin i klänningen! Vart köpte ni kostym? Holmens herr ska min blivande nog kika lite snart.

• Sundance

Min m2b ska ha mörk kostym med frockcoat, mörk väst och röd plastrong. Han kommer vara ursnygg! Vi har fastnat för Cavalier's kläder.

• Humlan66

Hej tjejer
    Här har ni mig igen. Jag har varit lite frånvarande för dels så har jag vart på semester i Frankrike- åkt kanalbåt
    men dels så har m2b och jag ännu en gång haft en kris, då satt jag här och va så avundsjuk på er som är så säkra på varann.
    Men nu har vi löst det rätt okej, det är inte lätt att bo på skilda ställen och det ställer till det med jobb osv

Vi har dock inte kommit nått mera i våra bröllopsplaner så ni ligger mil före oss ;) *s*

Hoppas ni har det bra alla
    kram kram

• Sundance

MV85: Så du tror att man måste göra hindersprövningen först och sedan kan man boka vigselförrättare då? Men hindersprövningen för väl inte vara äldre än 4 månader...? Betyder det att vi inte får boka vigselförrättare förrän tidigast 4 månader innan bröllopet? Kan man då vara säker på att de ordnar någon till ens datum?

Kanske inte lätt för dig att svara på alla frågor Sorry, menade inte att bombardera just dig, men kanske någon som vet hur det funkar?

Jag undrade alltså över hur långt i förväg man ska/kan boka vigselförrättare till borgerlig vigsel.

• MV85

Sundance: Jag har ingen aning - verkar skilja från kommun till kommun, så gå in på dins hemsida o kolla vad det står, eller ring o fråga - det värsta som kan hända är att säga att ni är för tidigt ute!

• MissMijah
    molnis skrev 2009-05-09 12:03:46 följande:
    MissMijah! Jätte fin i klänningen! Vart köpte ni kostym? Holmens herr ska min blivande nog kika lite snart.
    ja det var där vi köpte hans också. en tiger! SÅÅÅ FIN!
  • mysifer

Mijah: jättefin klänning!

jag är lite nervös idag då jag vet att de har möte ang medeltidsdagarna vi tänkte gifta oss på och ska se över all logistik. jag kunde inte få något klart besked förrän efter det så på måndag ska jag ringa och fråga vad de kom fram till.

• yatzy86

Idag har vi varit och provat kläder :D Vilken känsla :D Fastande för 2 så får väl springa lite titt som tätt nu och prova. Hon visste inte om de var beställningsvaror eller om de bara hade de som fanns i affären, så fall får jag bestämma mig fort.

• Sommar 2010

MissMijah: Superfin klänning!

Jag tycker det är svårt att hitta klänning, utbudet är ju så himla stort. Det enda jag kommit fram till är att jag nog passar bättre i ivory/champagne än vitt.

M2b kommer att bära uniform så hans klädsel är fixad sedan länge.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6