• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • workoutgirl
    makupala skrev 2009-05-12 21:25:23 följande:
    hmm.. har ett litet skoproblem.. så jag måste bara fråga er, hur höga klackar kommer ni att ha på era bröllopsskor?
    Så höga som jag kan (gå i). Det skiljer 30 cm mellan mig och blivande maken så jag passar på
  • MissMijah

Jag kommer att ha höga klackar! Jag är så kort. Finns bild i mitt galleri.

Vi har föresten avbokat vår bröllopsnatt på SPA:t vi skulle vara på. Insåg att det var lite som att kasta pengarna i sjön.
    Det var tänkt att vi skulle åka dit på bröllopsnatten. Man lär ju vara astrött och antagligen sova länge. Så vi kanske hade utnyttjat en halvdag och nästkommande kväll, för att sedan checka ut dagen efter, för 4000.

Vi sa det att, det kan vi ta kanske nästa bröllopsdag, om ett år alltså, eller något. Det finns ju kvar

• maj2010

Mijah, det låter som ett vettigt beslut. Ni orkar nog njuta mer av lyxen nån annan dag :) Ska ni ta in på nåt annat hotell eller sover ni hemma?
    Min sambo vill boka hotell till vår bröllopsnatt och jag tror det får bli så. Då får min mamma + bröder sova i vår lgh i stället.

En fråga till alla i tråden: kommer ni att fixa naglarna inför den stora dagen? Man kommer ju att visa upp handen med ringarna för rätt många, och kanske ta närbilder. Fransk manikyr hade ju inte varit helt fel. Jag fick ett infall ikväll och testade att göra det på mig själv. Har gjort det nån gång förr men hade helt lyckats förtränga hur omständligt det är... Och inte blev det jättesnyggt heller. Slutsats: det ska jag inte ge mig in på med bröllopsnerver i kroppen. Men vad kostar det att fixa på salong? Nån som har koll?

• MissMijah
    maj2010 skrev 2009-05-12 23:14:25 följande:
    Mijah, det låter som ett vettigt beslut. Ni orkar nog njuta mer av lyxen nån annan dag :) Ska ni ta in på nåt annat hotell eller sover ni hemma?Min sambo vill boka hotell till vår bröllopsnatt och jag tror det får bli så. Då får min mamma + bröder sova i vår lgh i stället.En fråga till alla i tråden: kommer ni att fixa naglarna inför den stora dagen? Man kommer ju att visa upp handen med ringarna för rätt många, och kanske ta närbilder. Fransk manikyr hade ju inte varit helt fel. Jag fick ett infall ikväll och testade att göra det på mig själv. Har gjort det nån gång förr men hade helt lyckats förtränga hur omständligt det är... Och inte blev det jättesnyggt heller. Slutsats: det ska jag inte ge mig in på med bröllopsnerver i kroppen. Men vad kostar det att fixa på salong? Nån som har koll?
    Jag tror att vi sover hemma faktiskt. Två dagar efter bröllopet är vi medbjudna på en tvådagarskryssning med min mamma och hennes man, för han fyller 60. och mina syskon med resoektive. Så vi får komma iväg och äta lite gott och njuta ändå.
    och två veckor efter det åker vi till vårt hus i Spanien i två veckor. Så vi får rå om varandra ändå.

Angående naglarna så vet jag vad du menar. Omöjligt att göra snyggt på sig själv och ännu mer omöjligt med bröllopsnerver.

Jag vet inte än hur det blir med naglarna.
    Jag brukar, när jag gör mina naglar, bara sätta på vanliga lösnaglar som är färdig fransk manukyr. H&M´s egna märke för 50 spänn! De är så snygga, får mycket komplimanger för dem. Titta i mitt galleri, tror de syns på någon bild.
  • suzem

Här är en till som gifter sig 2010!
    Den 24/7 2010 blir jag fru =)

• maj2010
    suzem skrev 2009-05-13 00:44:53 följande:
    Här är en till som gifter sig 2010!Den 24/7 2010 blir jag fru =)
    Välkommen! Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • Fenixx

välkommen till oss suzem!
    vi har även en juli-tråd du även kan hoppa på!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html

vi kommer sova på hotell dagen innan bröllopet också. just för det är en annan stad och för att bara koppla av lite ihop innan det drar igång. även dagen efter och då får vi ha rummet tills eftermiddagen på söndagen. och med häärlig jacuzzi.

jag grejar aldrig med mina naglar annars, men jag ska gå och få mina fixade för den stora dagen. för göra några dagar innan så jag hinner vänja mig haha.

• rosesarered

Kommer att satsa på bekväma skor eftersom vi tänker gifta oss utomhus på landet. Vita gummistövlar vore nåt att ha om det regnar!

Sen byter jag om till festen

• rosesarered

Förresten ni som tänkt gifta er utomhus:

ge mig alla tips ni har runt det praktiska. Vad gör ni om det regnar? ska ni ha nånslags matta/underlag? osv.

• MissMijah

jenny: hehe ja, du kanske inte bör göra naglarna för långa om du inte är van.

vet någon var man kan få tag i fina boleros?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6