JULI - 2010
Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!
Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!
Bluebride - ursäkta mina ord, men jag är så allergisk mot ordet "budgetbröllop".
Vi har en budget och vi planerar bröllop = ja, vi har ett budgetbröllop (som alla andra).
Ordet budgetbröllop ser jag som väldigt nedlåtande (även fast det säkert inte är så du menar). Det är ett ord som många använder för att kunna se ner på de som inte kommer lägga ner så mycket på sitt bröllop. Ungefär som att med mindre pengar kommer man aldrig kunna få det perfekta bröllopet.
Vi kommer ha vårt drömbröllop, fast till en betydligt lägre kostnad än många andra.
Men budgetbröllop?
I bemärkelsen "vi måste ha budgetbröllop för vi har inte råd att gifta oss annars": NEJ
I bemärkelsen "vi har gjort en budget för vårt bröllop": JA
Jag är inte arg, men tycker verkligen inte om det ordet och dess innebörd.
Jag tycker inte heller om ordet. Å bara tanken att ta kuvertavgift får mig att må illa.
Någon som är småbarnsförälder?
Min tanke är att ha förmiddagsbröllop just för att vi har Aurora och kommer bara vara ca 1,5 år då.
Juli 2010 skrev 2009-04-15 10:40:16 följande:
så fint namn eran dotter har.
våra barn kommer vara 3 och 6år vid vårat bröllop. dem kommer vara med vid vigseln, men sen på middagen och festen kommer dem få vara hos barnvakt istället.
idag är det 444 dagar kvar till våran bröllopsdag!
det tickar sakta men säkert neråt. (vi har ju första lördagen i juli)
Bluebride: Jag och sambon har också tittat på ett förmiddagsbröllop, men vi har inget bestämt än.
Vad vi vet är att vårt bröllop kommer att bli enklare, avslappnat med inte så många gäster. (försöker mitt bästa att inte använda budgetbröllop! :) ) Vore kul att byta lite idéer längre fram, just nu har vi inte kommit så långt i planeringen.
ja enkla och avslappnade bröllop är ju jättemysigt med.
jag var ett av vittnena när en vän gifte sig i smyg för 2år sen. gifte dem sig i rådhuset..sen gick vi ner till sjön och tog fina kort på dem och så åt vi ihop på en retaurang efteråt. var kanon.
jag byter gärna ideer, jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med planeringen, jag har helt tappat stinget
Mrs Opp skrev 2009-04-15 16:47:39 följande:
nu har vi iallafall frågat hans bror som ska vara bestman. sambon var väldigt nervös. men han blev glad och såg fram emot hedersrollen.
Hejsan,
Har mest läst på forumet här, har gjort något inlägg i stora 2010-tråden... är jättemysigt att sitta och läsa om allas funderingar och planer, man får så mycket ideér
Jag och min sambo ska gifta oss den 17 juli kl 15.30 nästa år i Göteborg. Både kyrka och festlokal är bokade vilket känns mycket skönt.
Vi pratade i helgen om vilka låtar vi vill ha som in- och utmarsch, tror vi har kommit överens där.
Har hittat anteckningsverktyget som finns på våra egna sidor här, bara så toppenbra skönt att få alla funderingar samlade på samma ställe.
Vet dock inte vad jag ska börja med när det gäller pysslandet med inbjudan, festhäfte osv.. vad började ni med?
Ha en underbar dag