• Celeste97

Kungligt bröllop!

Nu är de äntligen förlovade - det blir kungligt bröllop i Sverige nästa år. Vad säger ni?

• Svar på tråden Kungligt bröllop!
  • Tindragull

Fast om man ber om pengar av staten så får man duktigt redovisa vad man behöver pengarna till...
    Har varit i den sitsen och jag lovar, jag kunde inte bara säga "jag behöver pengar"... utan jag fick minsann redovisa VAD jag behövde varje krona till...
    Sen att aftonbladet och expressen oftast blåser upp saker, men att kungahuset får många sköna miljoner om året tvivlar jag inte ett skit på.
    De borde kanske föregå med gott exempel såhär i kris-tider. Alla andra får dra ner på rätt mycket och då kunde gott de göra det också. Ett land i kris som behöver vända på varje krona behöver inte fler giriga fingrar i kakburken.

Sen är det absolut rätt att bonusar och löneförhöjningar i dessa tider = rent förkastligt! Sparka folk till höger & vänster och sen plocka ut en bonus som hade kunnat rädda flera av dessa jobb...

Aleta skrev 2009-03-20 08:28:25 följande:
    Aftonbladet och Expressen tror jag aldrig ett ord av som de skriver.De gånger jag har känt till historien bakom så har det ALDRIG stämt. De försöker bara sälja tidningar, de är typ skvallertidningar, inte nyhetstidningar som de försöker ge sken av.Har vi ett kungahus så måste de ha alla dessa "fester" för alla möjliga människor, det är deras jobb. Hade vi haft en president så hade den människan eller någon annan fått göra jobbet.Om man har en anställd och ger den personen lön är det då rimligt att be den personen redovisa vad han/hon använder sin lön till?"Vad? Köpte du chips idag, nej det går inte för sig..."Det är ju helt absurt att begära något sådant.Dessutom så är vi i kris pga alla dessa människor som bara ska sko sig och ha bonusar och löneförhöjningar hela tiden, det är vanliga människor och de allra flesta i det här landet skulle gladeligen göra samma sak som de om de kunde. DÄR har vi problemet, etik och moral saknas.
  • bridesilly

Jag tycker det är fel att i lågkonjunktur vilja ha pengar till sin dotters bröllop. Få svenska folkets stöd genom att visa att ni har råd med det själva istället!
    Be inte om mer pengar till bröllopstårta när andra har svårt med att få mat på bordet.

(ja bröllopstårta är nåt jag drog till med bara för att poängtera)

• pandis81

ja då var det bestämt då.
    Den 19 Juni 2010 så kommer bröllopet att äga rum. Kl 15 el 16 i Storkyrkan stockholm.
    Samma datum som flera kungligheter redan har gift sig på, där av kungen och silvia.
    Det är ju även 200 år sen första bernadotten tillträdde.

• Tindragull

Håller fullkomligt med dig!

bridesilly skrev 2009-03-20 14:10:02 följande:
    Jag tycker det är fel att i lågkonjunktur vilja ha pengar till sin dotters bröllop. Få svenska folkets stöd genom att visa att ni har råd med det själva istället! Be inte om mer pengar till bröllopstårta när andra har svårt med att få mat på bordet. (ja bröllopstårta är nåt jag drog till med bara för att poängtera)
  • Panzerfaust

Kungahuset är hiskeligt förlegat och bör avskaffas pronto. Det spelar ingen roll hur mycket pengar de drar in i form av turism osv. det är 2009 for fucks sake.

• bridesilly

undra om dom har någonsomhelst hänsyn till vad svenska folket tycker?

• Aleta

Det gör de säkert, en majoritet av svenska folket vill ju dessutom ha kvar kungahuset!

bridesilly skrev 2009-03-28 07:59:30 följande:
    undra om dom har någonsomhelst hänsyn till vad svenska folket tycker?
  • LB5

Ja det förvånade mig väldigt mycket... har lite svår att förstå varför. Annars brukar Svenskar vara väldigt mycket för demokrati, och ha ledare valda av folket. Jag håller faktiskt med Panzerfaust för en gångs skull, kungahuset är förlegat.

Aleta skrev 2009-03-28 08:06:22 följande:
    Det gör de säkert, en majoritet av svenska folket vill ju dessutom ha kvar kungahuset!
  • Tindragull

Håller med dig!!!

Panzerfaust skrev 2009-03-28 00:59:52 följande:
    Kungahuset är hiskeligt förlegat och bör avskaffas pronto. Det spelar ingen roll hur mycket pengar de drar in i form av turism osv. det är 2009 for fucks sake.
  • Tindragull

Förvånar mig också faktiskt...
    Själv ser jag ingen som helst anledning att ha kvar kungahuset. Vad ska vi med dem till liksom...?

LB5 skrev 2009-03-28 08:31:41 följande:
    Ja det förvånade mig väldigt mycket... har lite svår att förstå varför. Annars brukar Svenskar vara väldigt mycket för demokrati, och ha ledare valda av folket. Jag håller faktiskt med Panzerfaust för en gångs skull, kungahuset är förlegat.
Svar på tråden Kungligt bröllop!