Kungligt bröllop!
Nu är de äntligen förlovade - det blir kungligt bröllop i Sverige nästa år. Vad säger ni?
Nu är de äntligen förlovade - det blir kungligt bröllop i Sverige nästa år. Vad säger ni?
Fast om man ber om pengar av staten så får man duktigt redovisa vad man behöver pengarna till...
Har varit i den sitsen och jag lovar, jag kunde inte bara säga "jag behöver pengar"... utan jag fick minsann redovisa VAD jag behövde varje krona till...
Sen att aftonbladet och expressen oftast blåser upp saker, men att kungahuset får många sköna miljoner om året tvivlar jag inte ett skit på.
De borde kanske föregå med gott exempel såhär i kris-tider. Alla andra får dra ner på rätt mycket och då kunde gott de göra det också. Ett land i kris som behöver vända på varje krona behöver inte fler giriga fingrar i kakburken.
Sen är det absolut rätt att bonusar och löneförhöjningar i dessa tider = rent förkastligt! Sparka folk till höger & vänster och sen plocka ut en bonus som hade kunnat rädda flera av dessa jobb...
Jag tycker det är fel att i lågkonjunktur vilja ha pengar till sin dotters bröllop. Få svenska folkets stöd genom att visa att ni har råd med det själva istället!
Be inte om mer pengar till bröllopstårta när andra har svårt med att få mat på bordet.
(ja bröllopstårta är nåt jag drog till med bara för att poängtera)
ja då var det bestämt då.
Den 19 Juni 2010 så kommer bröllopet att äga rum. Kl 15 el 16 i Storkyrkan stockholm.
Samma datum som flera kungligheter redan har gift sig på, där av kungen och silvia.
Det är ju även 200 år sen första bernadotten tillträdde.
Håller fullkomligt med dig!
Kungahuset är hiskeligt förlegat och bör avskaffas pronto. Det spelar ingen roll hur mycket pengar de drar in i form av turism osv. det är 2009 for fucks sake.
undra om dom har någonsomhelst hänsyn till vad svenska folket tycker?
Det gör de säkert, en majoritet av svenska folket vill ju dessutom ha kvar kungahuset!
Ja det förvånade mig väldigt mycket... har lite svår att förstå varför. Annars brukar Svenskar vara väldigt mycket för demokrati, och ha ledare valda av folket. Jag håller faktiskt med Panzerfaust för en gångs skull, kungahuset är förlegat.
Håller med dig!!!
Förvånar mig också faktiskt...
Själv ser jag ingen som helst anledning att ha kvar kungahuset. Vad ska vi med dem till liksom...?