• Celeste97

Kungligt bröllop!

Nu är de äntligen förlovade - det blir kungligt bröllop i Sverige nästa år. Vad säger ni?

• Svar på tråden Kungligt bröllop!
  • passionsblomman

Hoppas!!!

paulaner skrev 2009-02-26 19:42:07 följande:
    Blommor lär det bli!!! De kommer förmodligen att ha alla de där härligt stora fantastiska blomarrangemangen som vi andra drömmer om....
  • Meiia

Jag kommer i alla fall sitta bänkad när det blir dax för bröllop nästa år! Tycker detta är superroligt och det är något som behövs i dess kristider!

• Pearldrop

Våga Vägra Victorias Bröllop..

jag kund einte bry mig mindre, om det itne vore för att det betalas med skattepengar = FEEEEEEEEEEL

• Pearldrop

Oj.. sry, blev ett litet larvigt inlägg.

Det jag menar är såklart att de gärna får gifta sig, men varför kan de inte stå för fiolerna själva?

• Aleta

Det vet vi ju faktiskt inte om de tänker göra eller inte ännu.
    Men med tanke på att Sverige kommer att dra in minst dryga 200 miljoner i ren vinst på bröllopet så är det ju inte direkt slöseri med skattepengarna heller.

Pearldrop skrev 2009-03-16 00:59:57 följande:
    Oj.. sry, blev ett litet larvigt inlägg.Det jag menar är såklart att de gärna får gifta sig, men varför kan de inte stå för fiolerna själva?
  • Pearldrop

Det är nog inte vi som får del i de 200miljonerna ;)

• Im yours

Rent spontant tycker jag att det finns bättre representanter för vårt land än kungafamiljen. Jag är varken fattig, el snål. Men vill inte bidra med skattepengar till Victorias bröllop. Jag tror inte ett dugg på Fam Bernadotte som PR, för landet Sverige.

Säg namn som ABBA, Zlatan, Peter Forsberg, till någon som bor i utlandet. Förmodligen knippar de ihop personerna till just Sverige som nation.

Men jag tvivlar starkt på att kungafamiljen, får "mängder" av människor i främmande land att le igenkännande.

Då jag hörde om nuvarande kungens spörsmål, ang, extrapengar för dotterns bröllop blev jag inte förvånad. Det verkar som om de är ordentligt bidragsberoende. Har man läst historien om hur Bernadotte- familjen kom till Sverige. Så känns det lite som historien om ett land som uppenbart, var nödd och tvungen att adoptera en tronföljare.

Att de unga tu gifter sig är helt oki för mig, så länge det sker utan mina skattepengar.

Om det blir billigare med republik, kanske inte. Men år 2009 borde det väl handla mer om demokrati,förändring, och sunt förnuft. Jag menar inte ens Sverige- förknippade storföretag får vara kvar i landet, om de kostar mer än de smakar.

• Pearldrop

Jag är heller varken snål eller fattig, tycker dock att skattepengar ska gå till viktigare saker!

• Tindragull

Bara håller med här...

Pearldrop skrev 2009-03-16 11:52:06 följande:
    Jag är heller varken snål eller fattig, tycker dock att skattepengar ska gå till viktigare saker!
  • Pearldrop

=)

Tindragull skrev 2009-03-17 23:18:56 följande:
    Bara håller med här...
Svar på tråden Kungligt bröllop!