• Celeste97

Kungligt bröllop!

Nu är de äntligen förlovade - det blir kungligt bröllop i Sverige nästa år. Vad säger ni?

• Svar på tråden Kungligt bröllop!
  • bongen80
    Panzerfaust skrev 2009-03-28 00:59:52 följande:
    Kungahuset är hiskeligt förlegat och bör avskaffas pronto. Det spelar ingen roll hur mycket pengar de drar in i form av turism osv. det är 2009 for fucks sake.
    åh vad befriande att se fler som tycker som jag. Vi har redan en representant för sverige o det är statsministern. Kunglig är ingen titel man gör sig förjänt av eller jobbar sig till, man föds till det! Vad är det för skit? Bara för att jag råkar vara född av en "svensson" och inte Bernadotte. Bullshit! Avskaffa monarkin omedelbart. Det gnälls på Indien o andra länder som har klasskillnader, Sverige är inte långt därifrån.
  • Panzerfaust

Sitta och diska ut miljon efter miljon på en familj vars enda merit är att de är släkt med en fransk general är direkt förkastligt, jag tycker kungahuset ska fungera som svenska kyrkan, vill man inte slanta för skiten kan man gå ur och slippa just den delen av skatten. DÅ skulle svenska folket visa hur viktigt de tycker kungahuset är.

Att kalla folk för "Ers Majestät" eller tilltala folk med "Kronprinsessan" 2009 är så jäkla bissart att man baxnar. Jag skulle dua båda två om jag pratade med dem.

• Fly by night

Befria kungafamiljen och ge dem rättigheter att styra över sina egna liv. Visserligen verkar kungafamiljen vara trevliga figurer men vad händer om Victorias och Daniels eventuella barn är en skitstövel och ska ärva statschefsposten?

Nej, kontakta din riksdagledamot och fråga vad h*n gör för att Sverige ska bli en republik. Hellre folkmassa än arvsmassa!

• AlvaStar

Om man slår ut kostnaden för bröllopet på alla invånare i Sverige över 18 år så kommer kalaset att kosta två (2) kronor/person... Det hörde jag på radion.

• Panzerfaust

Det är väl snarare så att vi ska befrias från kungafamiljen? De kan ju abdikera om de vill, helt problemfritt. Vi å andra sidan är fast med de där tomtarna, det är oss det är synd om.

• Panzerfaust
    AlvaStar skrev 2009-03-28 12:17:45 följande:
    Om man slår ut kostnaden för bröllopet på alla invånare i Sverige över 18 år så kommer kalaset att kosta två (2) kronor/person... Det hörde jag på radion.
    Vill inte betala 50öre för ett bröllop jag inte är bjuden till, skulle jag lägga pengar på någons bröllop som jag inte kände skulle det vara någon jag helt enkelt tyckte synd om som inte fick det att gå ihop. Det är inte synd om kungafamiljen.
  • Tindragull

Ja, det hade varit toppen!!! Då kan de som vill ha dem kvar betala för dem!
    Dua dem hade jag absolut gjort! Finns inte i min värld att jag anser dem så förmer än jag själv att jag skulle göra nåt annat...

Panzerfaust skrev 2009-03-28 11:59:17 följande:
    Sitta och diska ut miljon efter miljon på en familj vars enda merit är att de är släkt med en fransk general är direkt förkastligt, jag tycker kungahuset ska fungera som svenska kyrkan, vill man inte slanta för skiten kan man gå ur och slippa just den delen av skatten. DÅ skulle svenska folket visa hur viktigt de tycker kungahuset är.Att kalla folk för "Ers Majestät" eller tilltala folk med "Kronprinsessan" 2009 är så jäkla bissart att man baxnar. Jag skulle dua båda två om jag pratade med dem.
  • Tindragull

På tal om deras eventuella barn...
    Vad händer om förstfödda är gravt utvecklingsstörd eller så?

Fly by night skrev 2009-03-28 12:13:48 följande:

Befria kungafamiljen och ge dem rättigheter att styra över sina egna liv. Visserligen verkar kungafamiljen vara trevliga figurer men vad händer om Victorias och Daniels eventuella barn är en skitstövel och ska ärva statschefsposten?Nej, kontakta din riksdagledamot och fråga vad h*n gör för att Sverige ska bli en republik. Hellre folkmassa än arvsmassa!
  • Tindragull

Spelar ingen roll hur lite det är per person.
    Jag har inte bett om nåt stort kungabröllop, är inte bjuden och förstår inte alls varför jag ska betala ett enda öre för det!

AlvaStar skrev 2009-03-28 12:17:45 följande:
  • Aleta

Kan inte låta bli att tänka:
    "Surt sa räven..."

Svar på tråden Kungligt bröllop!