• Celeste97

Kungligt bröllop!

Nu är de äntligen förlovade - det blir kungligt bröllop i Sverige nästa år. Vad säger ni?

• Svar på tråden Kungligt bröllop!
  • Aleta

Nej, jag är inte handikappad eller arbetslös eller sjuk och får inte del av alla mina skattepengar, det får någon annan.
    Vi betalar väl skatt pga solidaritet, att hjälpa någon annan?

Om då en av mina skattekronor blir till tio kronor så spelar det väl ingen roll om det inte är jag som får pengarna?
    Det kommer ju andra i landet till godo.

Pearldrop skrev 2009-03-16 10:44:34 följande:
    Det är nog inte vi som får del i de 200miljonerna ;)
  • Tindragull

Det jag inte förstår är varför kungen & co inte kan ta ur sin egen skattkista och betala för bröllopet. Visst säkerhet & så får väl staten hjälpa till med, men varför ska vi sponsra ett snordyrt bröllop? Blir prinsessan lyckligare om hon gifter sig i en 500.000-kronors klänning?(påhittat siffra för övrigt) Finns ju billigare fina...
    Kungafamiljen får väl göra en budget som de har råd med och hålla sig till den! Precis som alla andra får göra.

• Celeste97

Om det kungliga bröllopet nu ska dra in sköna slantar åt svensk handel genom turism etc. så kan man ju förstå att Victoria inte bör ha en vanlig medelsvensson-budget. Däremot kan man ju hoppas att hon väljer att satsa pengarna på -säg- ett ekologiskt bröllop och banar vägen för nya framtidsvänliga trender. Det vore toppen!

• fidar
    Pearldrop skrev 2009-03-16 11:52:06 följande:
    Jag är heller varken snål eller fattig, tycker dock att skattepengar ska gå till viktigare saker!
    jag håller med dig
  • Aleta

Vi får tipsa hovet!

Celeste97 skrev 2009-03-18 19:47:47 följande:
    Om det kungliga bröllopet nu ska dra in sköna slantar åt svensk handel genom turism etc. så kan man ju förstå att Victoria inte bör ha en vanlig medelsvensson-budget. Däremot kan man ju hoppas att hon väljer att satsa pengarna på -säg- ett ekologiskt bröllop och banar vägen för nya framtidsvänliga trender. Det vore toppen!
  • Tindragull

Fast om kungafamiljen inte har lyckats spara ihop till mer än ett medelsvenssonbröllop så tycker jag de borde gå en kurs i hur man håller i sina pengar...

Celeste97 skrev 2009-03-18 19:47:47 följande:
  • bridesilly

fnyyyys va sur jag blir när jag läser sånnt här. dom sitter där med sina bilar i mängd och parti och sina fester när svenska folket går på knäna och blir varslade och hamnar i ekonomisk kris många av dom och kungafamiljen vill ha mer PENGAR.

Tindragull skrev 2009-03-18 23:18:06 följande:
    Sen att Sverige kommer gå med 200 miljoner i ren vinst... Vilket skämt. Samma summa som går rakt tillbaka till kungahuset på .... ungefär två år...Vinst va... Jojo...låter ju bra...www.aftonbladet.se/nyheter/article492003.ab
  • Tindragull

Precis!

bridesilly skrev 2009-03-19 09:20:09 följande:
    fnyyyys va sur jag blir när jag läser sånnt här. dom sitter där med sina bilar i mängd och parti och sina fester när svenska folket går på knäna och blir varslade och hamnar i ekonomisk kris många av dom och kungafamiljen vill ha mer PENGAR.
  • Aleta

Aftonbladet och Expressen tror jag aldrig ett ord av som de skriver.
    De gånger jag har känt till historien bakom så har det ALDRIG stämt. De försöker bara sälja tidningar, de är typ skvallertidningar, inte nyhetstidningar som de försöker ge sken av.

Har vi ett kungahus så måste de ha alla dessa "fester" för alla möjliga människor, det är deras jobb. Hade vi haft en president så hade den människan eller någon annan fått göra jobbet.

Om man har en anställd och ger den personen lön är det då rimligt att be den personen redovisa vad han/hon använder sin lön till?
    "Vad? Köpte du chips idag, nej det går inte för sig..."
    Det är ju helt absurt att begära något sådant.

Dessutom så är vi i kris pga alla dessa människor som bara ska sko sig och ha bonusar och löneförhöjningar hela tiden, det är vanliga människor och de allra flesta i det här landet skulle gladeligen göra samma sak som de om de kunde. DÄR har vi problemet, etik och moral saknas.

Svar på tråden Kungligt bröllop!