Jag är absolut ingen präst men kan inte hålla klaffen ändå, utan måste bara säga dig en sak Sonja 68:
Jag är av hela mitt hjärta övertygad om att om NÅGON gläder sig åt din nya relation och välsignar den så är det Gud!
Han delade din smärta när du sörjde det som inte gick att rädda,och han delar din glädje över det du funnit nu!
Tror du inte att han öppnat en och annan dörr längs vägen för att ni två skulle hitta just varandra?
Gå till kyrkan utan sten på dina axlar och med huvudet högt och öppet hjärta och låt kärleken svämma över!
Jag har just nu i mitt huvud en strof ur en Amy Grant sång, som handlar om hur fadern står och väntar och spejar efter sin efterlängtade son:
"Yes I´ll be waiting, and whwn I finelly see him come-I´ll run when I see him..."
Jag fick lära mig en gång att de orden frå Jesus som liknelse var mycket starkare än vi förstår i väst, då det på den tiden i deras kultur ansågs djupt ovärdigt för en man att springa.
Så, betydelsen blir inte bara att fadrn väntar tålmodigt, utan att han helt struntar i sitt uppförande och hur han uppfattas av andra eller vem som borde springa mot vem, i ren skär glädje över att se sitt barn.
Du tror väl inte att du skulle ligga sämre till?
"..and when I finelly see her come-I´ll run when I see her!"
Tänk på det du Sonja! Det blir man glad av.