• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

lapinette
    näe... *suckar tungt*
    Ska vi kramas?

• _koko_

nenne - Hade jag haft en normallång första förlossning (10+ timmar) skulle det nog inte kännas lika jobbigt att ev behöva åka till uppsala, men förra gången hade jag ju nästan panik för att jag inte trodde vi skulle hinna till DS (som ligger 10 minuter bort...)!

Nu ska jag träffa mina kollegor! Ha en skön kväll allihop!

• Lapinette

nenne - ja, det tycker jag! kraaaaaaaaaaaammmmmmelikraaaaaaam!!!

• Mrs  B

AM
    Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!

Cicci
    knnnnniiiipp
    Och gå hem från jobbet!!!!
    Jag blev sjukskriven 5 veckor innan Malte föddes för han ville titta ut och det gjorde susen för mig. Han kom ju dagen innan BF.

• snaily

Tyckte jag hörde nenne ropa?
    Jo, en 12-13 mil skulle vi ha till förlossningen, 1,5 h får man räkna med att det tar. Inget som helst problem just nu eftersom det inte ynglas nåt här heller.

Antecknar ännu flera namnförslag! Ture hette min farfar och det spar jag till ett eventuellt framtida son-yngel.

Tagit säsongens första joggingtur i strålande väder!
    Nu är det heeeeeeelg och jag förtjänar en kall öl!!

• snaily

Glömde skriva att jag instämmer i de andras stränga uppmaningar: ta det lugnt Cicci!!

• fru AM

Start Sept. Det är ju 6 veckor man ska undvika att lyfta tungt. Min man är redo att hämta på dagis hela tiden (han får jobba hemifrån på kvällarna istället) - lämningen är lättare att sköta eftersom hon VILL gå till dagis ... Och då kan jag i värsta fall bära bebisen i sele och dra Livia i vagn.

Frejis: BBläget med få lediga platser gäller ju framförallt just nu - det är MÅNGAs om föds i april (sommartillverkningen ... ) När har du BF?

• Frejis

Snaily - det låter härligt med en joggingtur och kall öl

A M - jaha, så det är många som föder i april. Jag har BF 13-14 oktober eller en vecka tidigare, bebisen var större enligt tidigare UL.

Min dumma dator är inte kompatibel med det trädlösa nätverket (enligt felmeddlandet) och stänger av sig när som helst. Så nu passar jag på att logga ut.

Trevlig kväll!

• start september

Kan man få tips på frisör i Stockholm som är duktig på att färga? Har massor med gråa strå och nu när jag börjar jobba ska jag unna mig att få bort dem. Jag har långt tjockt hår och har aldrig färgat eller tonat så jag skulle vilja gå till någon jag vet är bra eftersom jag inte kan något själv. Helst hyfsat Cityläge eller Östermalm, men Söder funkar också.

• viktualia

Cicci - lyssna på kroppen!!!!

AM - spännande!!

Jobbdrömmar - jag skulle bli bibliotekarie när jag var liten.. kom in på utbildningen men tackade nej

Ego - har gjort ett gott dagsverke med att hålla ordning på en konferens. Laddar nu för morgondagens begravning. Talet är färdigskrivet och släktkaos i miniformat på uppsegling...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare