• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Kloka ord Tinga! TACK

Jag vill ju inte att han ska komma nu alls, så jag kommer lyssna på min kropp. Jag kommer invänta vad vi kommer fram till nästa vecka, som för övrigt är 2 dagar för mig, och se vad de säger. Sen från 1 maj har jag 2 veckor på jobbet, hade tänkt sluta tidigare iaf (15 maj) så vi får se om jag kan ta de veckorna hemma, eller en av dem och sen sjukskrivning sista veckan o framåt, så vill jag ha det själv iaf! Detta innebär i så fall max 7 arbetsdagar, med minimalt att göra... ska nog funka
    Uppskattar verkligen allas era tankar, det är viktigt att få ta del av dem

Nu ska jag och maken äta glass Häage- Dasz, min favorit

Puss o kram allihopa - ni är guld!

• Ore

Kängu: Härligt att det gick bra!

Vickan: Hoppas begravningen blir ett bra avsked. Lycka till med talet!

Tinga: Kan tänka mig att det är litet känslomässigt att tänka sig tillbaka ett år i tiden... Men allt gick ju bra!

Och apropå något helt annat, trevligt att höra åsikten att både köksbord och matplats i vardagsrum känns onödigt vid öppen planlösning. Vet inte hur många som tittat på vårt pågående husbygge och frågat varför vi inte ska ha ett matsalsbord. För att det skulle stå typ 5 meter från köksbordet, tyckte jag var en alldeles uppenbar förklaring, men tydligen inte... Fast jag är inne på att skaffa en massa ihopfällbara bord och stolar, ifall vi vill bjuda hem rikigt många gäster. Så får man bära undan sofforna och fylla hela vardagsrummet med bord...

Cicci: Lycka till med allt, ta det så lugnt du bara kan, och helst litet lugnare. Om du inte kan/får jobba, kan du inte försöka organisera foton och fixa album och liknande, eller göra något annat nyttigt men LUGN sysselsättning. Ingen fysisk aktivitet, det ska helst kunna utföras liggande eller möjligtvis sittande... Och så får du ta garderobrensandet och fönstertvättandet efter att bebisen är född...

• BrudSommar2006

Cicci, hm, det känns som att 40-årsfesten och att ta hand om Victor kvällar och helger kan göra mer för tapputplåning än att sitta och ta det lugnt på jobbet! Är man sjuk är ju hemma det sista stället man vill vara på om Iris är hemma.

Är det någon som vet vad det är för skillnad på en osteopat och en naprapat? Har försökt läsa mig till det men fattar ingenting. Dessutom står det att naprapater och kiropraktorer arbetar rätt lika men det tycker jag inte alls.

• viktualia

hm.... släkten är inte värst men nog är det komplicerat.... det blir nog en rörig helg.... hm..... men så är det väl när någon dör och en epok tar slut, olika personer reagerar olika... och det får man respektera...

Tack för att ni finns, tjejer!! Och ta hand om er! Särskilt AM och Cicci!!!

*kramar om er alla*

• Page

Nurse Rached...urrk. Hon förstör alla mina drömmar om psyksjukhus!

Grattis till ett datum AM!!

• Page

Kattnamn...Js förra katt hette Hunden. Gulligt!

NU ska jag läsa vidare!

• Telis

kängu, grattis! Vad skönt att det gick bra!

AM, skönt att det känns okej med snitt på måndag. Men en liten färdknäpp i helgen kan ju inte vara fel.

Cicci, jag tycker att det låter som om du ska vara så mycket som möjligt på jobbet.

Lycka till idag, Vickan. Hoppas att det blir ett riktigt fint avsked till din mormor! Hug

• Telis

Visst har vi pratat tidigare om det här med att göra små stilleben på mäklarfotografierna, att det är så uträknat vilka böcker som ligger framme, att det är uppdukat till fest i matsalen, att det står ett par skor i sovrummet osv? Jag kollar både på lägenheter i Stockholm och Göteborg och jag vet inte om det är inbillning men det känns som om dom har tagit det här mycket längre i Göteborg än i Stockholm. Kolla in fotona på den här lägenheten, det är ju skrattretande :
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/413303

(gitarren, äpplena, blommorna i förgrunden, rotfrukterna i en hink i skafferiet, kronärtskockorna, kakfatet, klänningen, skorna, skjortan, tekoppen och bullen, sjalen, förklädet, Rosendahl och Jamie Oliver-böcker, osv osv)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare