• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

STOR KRAM kokisen och dina visa ord! Vad skulle jag göra utan er här inne på tråden? Snacka om att jag hade behövt slänga ut dyra pengar på en hjärnskrynklare OCKSÅ!

• Ore

*applåderar kokisens visdom* Tror inte jag kan säga det bättre än så lappis, håller med koko till fullo!

Ego: Kan inte bestämma mig för om jag ska tala om att jag är gravid för alla på jobbet (en del vet det ju). Det går sjukt mycket rykten om det, känns som att alla tisslar och tasslar om det, vilket jag tycker är litet jobbigt...

Egentligen vill jag göra kub-testet först, och det är ju om 12 dagar. Men om jag bortser från idag är det fortfarande 6 långa arbetsdagar kvar.

I övrigt är jag litet putt, det är seminarium med jobbet om några veckor, jag var där i fjol, men i år ska jag tydligen inte få åka... Min kollega som ska åka sa iofs att han inte trodde att han hann åka, och då vill de säkert att jag ska åka istället. Men jag känner mig tjurig idag och vill inte vara något jäkla andrahandsval. Samtidigt som jag vill åka, så jag vet att jag är litet barnslig...

• MSW

Liten med Mindre skrev 2009-04-24 10:23:07 följande:

September - jag tycker Camilla på Ekman Hair (Nybrogatan) gör kanonfina slingor (flerfärg). Dock har jag aldrig färgat håret hos henne.
    www.caput.nu/ här klipper vi oss när vi är i Sthlm, (jag är däremot dålig på sthlms geografi, så var det ligger vet jag inte).. Vi går till Erika, och hon är jätteduktig.. OM jag inte har helt fel för mig så utbildar hon i färgning...
  • MSW

Håller också med koko, och skickar en *kram* till Lappis!

• fru AM

Koko är så klok som en bok.

Ore: tycker du gott kan berätta på jobbet. Om det nu går en massa rykten. Säg att du eg inte vill prata om det förrän de undersökningar som ni vill göra är gjorda. Skjuter du upp att berätta till efter kub så kan det ju hända att ni av ngn anledning vill gå vidare med fvp och då måste du ju invänta DET resultatet också medan ryktesvågen bygger sig allt högre ...

Min bredbandsuppkoppling är kass. Skit - dessutom just idag när jag inte orkar med så mkt annat. Jaja måste pallra mig ut och köpa miniförpackningar av duschkräm och schampoo i alla fall - på söndag kväll/måndag morgon sa jag duscha o tvätta mig med nyöppnade produkter, sova i helt rena lakan sätta på mig helt rena kläder på morgonen. Mycket att hålla reda på ...

• Lapinette

Spännande att det är så nära AM! Hoppas helgen kommer att flyta på utan några problem.

• _koko_

Lilla kaninen - KRAM tillbaka!! Här är goda råd alldeles gratis! Ibland tycker jag vår tråd borde bli film, fast frågan är hur trovärdig den skulle bli - Kan folk verkligen vara såhär bra i verkligheten??
    ALLA som hittat hit och blivit kvar är fantastiska människor med stor humor, intelligens, hjärta och medkänsla (i valfri ordning)!

Satt ute på lunchen idag, heeelt ljuvligt!! kändes hårt att gå tillbaka till kontoret, blir nog en tidig dag idag!!

Ore - Tycker också du kan berätta och säga som am föreslog (så får de som spekulerar en liten känga ). OM det värsta skulle hända kan det till och med vara skönt att de redan vet. Och jag tycker gott du kan vara lite tjurig, men inte såpass att du stannar hemma bara därför.

• _koko_

AM - Så lustigt det där, när man kommer in akut och det blir operation har man ju inte direkt förberett sig (jag hade t ex inte duschat alls sedan minst ett dygn förra sommaren...), men det går ju bra ändå. Fast jag fattar ju att det är bra att vara så ren som möjligt när man har möjlighet.

• Fru FruLLan

Lappis: Mitt hjärta blir såååå ledset över dina tankar och det som du måste gå igenom. Förstår precis hur du tvekar och känner. Även fast jag ju inte varit i smama situation. men jag förstår hur du kan slitas me vad som "borde" vara rätt att göra utifrån fakta och hur du KÄNNER.

tycker inte alls att det är konstigt att man efter så lång tids ihärdiga försök fortfarande blir förkrossad när mensen kommer. tycker snarare att det är såååå beundransvärt att ni som kämpat länge och hårt fortfarande orkar pallra er upp efter smällarna, borsra bort dammet och försöka igen.

Faaan jag är imponerad över er styrka! Tror inte att jag skulle klarat det.

Men jag vill inte att ni ska BEHÖVA må så här!!!!
    är inne på mitt eviga varför igen... men det är ju inte så givande ...

Håller dessutom med kokosen i allt. Faaan gumman. Tänk att en ganstermorsa från förorten kan vara så vis och klok

Vill skicka varma tårdrypnade, känslosvallande och hormonstinna kramar till alla som behöver det. Och även till de som klarar sig uytan....

• Piggelin1

hej på er,

vi har både matsalsbord & matbord - fast det känns hyfsat avskilt & en bit emellan för vår del. I köket sitter vi till vardags, men så fort vi har folk hemma så använder vi matsalsbordet, inte minst pga storleken.

Ore - på tal om att folk frågar - ngt som folk frågar oss nu när vi bor i huset är att alla förustätter att vi använder ett av rummen på övervåningen som gästrum. Det var samma sak i lägenheten, men vi föredrog att använda extrarummet som TV-rum. Så himla ofta är det ju ändå inte som man har övernattande gäster - bättre att vi använder det till ngt som används mer frekvent för vår del. Just nu har vi en bäddsoffa i ena vardagsrummet. Så småningom ska vi skrota ut den & köpa en "riktig" soffa, men då tänkte vi att vi köper en sån där uppblåsbar extrasäng istället. Tar ingen plats när gästen åkt hem Har sovit på en sådan hos brorsan, funkar finfint om man har en liten bäddmadrass på den.

Septemeber - det kanske är samma Ragnar?! Visst bor du norr om stan? Det vet jag att han också gör med fru & barn

Telis - men bebisen saknades ju i den lgh-annonsen! Min känsla är att mäklarna Alvhem & Stadshem här i stan, är de som drar detta till extremen, de andra är lite mindre extrema.

Nu kom min lunch - ha det!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare