• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

AM-nu är det riiiiiktigt spännande!!! Hoppas den lilla gör som du vill under helgen då
    Min kollega som är beräknad till den 29 april var och hälsade på lite idag och var solbränd och fin med magen i vädret, bara aningen avundsjuk......

Nenne & Lappis-jag vill med kramas för här ynglas det inte heller

Cicci-kan du få det till att du kan jobba hemifrån en vecka eller så så att du får bonusen och hinner avsluta lite???

Mrs B-skönt att det är lite på rätt väg med sjukstugan iaf

Maken har fått halsfluss så nu håller jag tummarna för att inte jag får det innan helgen så jag kan följa med på studieresan. Vi åker på söndagkväll och är hemma på Valborg och nu börjar det kännas skönt att komma iväg

• Tinga

När det gäller yrken ville jag bli advokat när jag var tonåring. Jag funderade ganska länge på det, men mina favoritämnen i gymnasiet var tyska och kemi, och jag valde det senare spåret. Att läsa tyska kändes som att det bara skulle kunna leda till att bli lärare och det var det absolut sista jag skulle kunna tänka mig att bli. Fast jag har fortfarande kontakt med min tysklärare från gymnasiet, 13 år efter studenten! Vi skickar födelsedagskort och vykort till varandra och ses någon enstaka gång. Hon är verkligen en riktigt cool tant, trots att hon fyllt 73 år nu.

• Piggelin1

Just det Muggles, fin lgh! Fast när jag läste "etage" så blev jag lite besviken när etaget innebar att det var källare istället för övervåning. Reagerade även lite på de parkerade bilarna som såg ut att stå alldeles precis utanför sovrumsfönstret. Lite mindre bänkyta i köket jämfört med vad ni har idag, fick jag för mig? Men uteplatsen var fin!

En kollega pratade igår om bostadsrätter uppe på platån vid Bockkranen, att de är i tre våningar & har en liten egen uteplats. Kanske kan var ngt? Fast avgifterna lär väl vara schweindyra eftersom det är helt nytt.

• Fru E

Vickan-håller tummarna för en fin begravning som går bra även om det alltid är tungt......

EGO-undra när jag ska sluta vara avundsjuk på tjejkompisen som blev gravid av misstag........vill kunna umgås normalt med henne men känns som hundra taggar i hjärtat när jag ser hennes mage

• Piggelin1

Hej Tinga
    Jag fick en tår i ögonvrån när jag läste ditt mail innan idag KOm på att jag tänkte på dig en massa då vi passerade Lund med bilen & såg sjukhuset på håll från E6/E20. Minns också sms:et som kom när snittet var på G - vi var hos kompisar i deras sommarstuga den dagen & jag kunde inte släppa tanken på dig/er alls. Visst var det den 2 maj som de föddes? Det datumet har verkligen fastnat i min skalle

• Piggelin1

Nähä tjejer, nu överger jag er för idag

Puss på er

• FruCicci

Hej hej....

tack för alla tankar....
    Mugglan du verkar känna mig ganska väl som Frullan mfl Jag har lite problem att ta det lugnt o tänker alltid att det aldrig händer mig. Min hjärna går ständigt på högvarv och jag har många bollar i luften.
    Så som Frejan sa o har fattat det så är det--- dvs, det är väldigt stressande för mig att inte få gå till jobbet. Jag kommer inte kunna ligga hemma och ta det lugnt, jag kommer tvätta fönster, rensa garderober, tömma källaren mm, så rent fysiskt kommer jag inte kunna ta det så lugnt.... jag är sådan som person att jag mår bra av att göra grejor.
    Jag ska prata med min chef (hann bara göra det per telefon i dag på väg till dagis) o personaltjejen i nästa vecka så får vi se vad vi landar. Det är inte så jobbigt att sitta på baken på en kontors stol och bar avsluta lite affärer mm (för att åtgerkoppla till EA) Har jag tur så har jag 1 vecka kvar innan jag rott hem och landat mina offerter.

I morgon har jag "semester" (städa, handla och fixa det sista mamma o pappa kommer på eftermiddagen, sen är det middag hos oss påkvällen, 40 års baluns på lördag och brunch på söndag Låter kanske värre än vad det är... tänkte be mamma ta Victor en dag så jag kan prova att verkligen vila

I dag har jag plockat fram bebiskläderna! Ska packa en liten väska i morgon, med det jag ska ha med mig till förlossningen! ha ha den ska jag inte packa mellan värkarna denna gången, nu ska jag vara beredd och just därför stannar väl bebisen till 2 v efter BF....

usch vad ego detta blev, sorry...

• Tinga

Piggelin - japp, den 2 maj är födelsedagen som ska tillbringas med mycket gladare tankar i huvudet i år än ifjol. Jag vinkade till er mentalt när ni körde förbi på motorvägen.

• Tinga

Cicci - jag är också en så'n person som gillar att ha tusen järn i elden, men hade det bara hjälpt hade jag gladeligen legat i en sjukhussäng hela graviditeten, för att få fullgångna barn. Jag tycker att du verkligen ska tänka dig för innan du far runt alltför vilt, eftersom det verkar som att du faktiskt har en möjlighet att påverka när barnet ska födas, åtminstone någon/några veckor till. Jag tycker verkligen att du ska ta den chansen, för det är jättetufft att ligga på neo och det är inte bra för barn att födas alltför tidigt. Många förutsättningar blir mycket, mycket bättre om man stannar i magen åtminstone i 37 veckor.

Jag vill inte alls vara gnällig och tjatig, men jag tycker att du ska tänka dig för både en, två och tusen gånger innan du rusar iväg på ditten och datten.

• start september

Kloka ord från Tinga tycker jag.

Piggelin, Ragnar heter en liten kille i närområdet här. Tog ett tag att vänja sig.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare