• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Lappis-varför ligger de fel??
    Tycker absolut ni ska tänka på adoption så att ni har det som en chans med till att få en liten sötis!

• Lapinette

Nu i maj känns lite för nära inpå. Borde ha varnat CvL samt pratat med min akupunktör. I juni så kanske själva FET hamnar då min brors son tar studenten. Vill absolut vara med när han går ut och det vore skittrist att behöva åka till Uppsala om det råkar bli just den dagen (vilket absolut inte är osannolikt och så sen kommer besvikelsen, tårarna och mensen lagom till Midsommar (som vanligt). I juli och augusti har CvL stängt. Samt att jag hade tänkt att vara en duktig flicka den månaden som jag gör FET dvs ingen sprit, trappa ned på träning och allt sånt som jag gjorde under hösten ... och det känner jag inte alls för att trappa ned på just nu när solen skiner och jag bara vill LEVA!

Sorry, ett långt och onödigt ego-inlägg blev det. Vet prio ett borde vara att bli gravid efter 3 års försök men samtidigt är jag så jäkla trött på alla försök och eftergifter man hela tiden får göra.

• _koko_

Lappis - Det kanske är dags för en längre paus nu? Ni står ju i adoptionskön, eller hur, så den tiden tickar på oavsett vad ni gör under tiden? Embryona blir ju inte sämre i frysen över sommaren och du verkar behöva få leva lite ett tag. Några månader hit eller dit är ju inte så mycket i det stora hela, speciellt inte om det betyder att du får en chans att vara fri och lycklig, och inte tillbringa all tid med näsan i kalendern.
    Stor kram hur som helst!

• Fru E

Lappis-säger som Koko ta vara på sommaren och gör allt det ni känner för och ladda batterierna. Eskimåerna finns ju kvar i frysen när ni bestämmer er för att använda dem och står ni i adoptionskön så finns den platsen kvar över sommaren med

• Lapinette

kokisen - du är så klok min vän och jag har lite tänkt i de banorna men samtidigt så känner du nog igen den där lilla panikångesten man har nere i magtrakten. Jag betalar ju även ganska så dyra pengar för akupunkturbehandling och borde då även göra ett FET-försök men samtidigt är jag så less på allt. Som sagt, ena delen av hjärnan säger en sak och den andra något helt annat. Samtidigt så är det ju ett FET vi pratar om inte en hel IVF-process ... varför göra så stor deal av det? Vet inte varför men antigen är det rädslan för att det ska resultera till utomkveds eller att misslyckas trots superbra akup IGEN som gör att jag inte ens känner för att försöka.

• Lapinette

Ja, i kö står vi så den platsen finns ju kvar. Trodde dock att jag skulle ha gett upp tanken på egna barn vid det här laget.

• Liten med Mindre

September - jag tycker Camilla på Ekman Hair (Nybrogatan) gör kanonfina slingor (flerfärg). Dock har jag aldrig färgat håret hos henne.

• _koko_

Lappis - Vännen, det ÄR en stor deal. Varje försök, oavsett om det är en hel ivf eller fet, är ju en chans, en möjlighet. Och varje mens är ett steg närmare risken att bli utan biologiska barn. Det är så definitivt och självklart oerhört ångestfyllt! Jag kommer aldrig glömma ångesten jag hade under vårt ENDA försök.

Du har varit med om så mycket nu (både du och maken förstås, men det är ju din kropp), och självklart vill du "utnyttja" akupunkturen så mycket det går, men jag tycker det låter som att det sker på bekostnad av DIG just nu.

Det kommer säkert inte bli lättare att dra igång efter sommaren igen, för ångesten kommer att komma tillbaka, men då kanske du åtminstone har lite nya krafter att luta dig mot.

• Lapinette

kokisen - du får mig till tårar ... ska ta mig en redig funderare i helgen och även diskutera med maken samt nästan gång (i början av maj) med min akupunktör. Sen får vi se hur jag gör men jag fortsätter leva och njuta av livet frams tills dess.

• _koko_

Lappis - Äsch, tur att du har eget rum då. Tycker det låter som en bra plan. Den här helgen är som gjord för att sitta bakom mörka solglasögon och låta tankarna falla på plats. Och jag känner mig faktiskt helt säker på att du tillsammans med din underbare make kommer att komma fram till rätt beslut.

Nu ska jag iväg på tidig lunch verkar det som, återkommer!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare