• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Nu åker jag hemåt, ha en trevlig helg!!! (även om jag lär titta in någon gång under helgen också...)

• Lapinette

En annan blir nog kvar dagen ut ... sen hem och hämta träningsväskan för ikväll är det som vanligt spinning med maken. Dock inget restaurangbesök efteråt som vi brukar då vi tog det redan igår. Maken orkade (han kom hem från Grenoble) hänga med och handla utan erbjöd thai istället.

• Liten med Mindre

Skönt med lite spinning lappis - fick min dos igår. Och givetvis pajade micken, första passet efter förkylningen. Så idag låter jag lite som Smokerings igen. Typiskt!

Känner mig åter lite låg rent allmänt. Dumt när solen skiner. Undrar om det är sockerabstinens - har inte ätit godis på en hel arbetsvecka, förrän jag nu stal marsipandekorationen från en avtackningstårta.

Och så nyper det nere i magen...

• Liten med Mindre

EA - min mor odlar alltid squash på friland (klimatzon Sörmland), och när jag säger att de blir i baby-storlek, så menar jag inte nyfödingar, utan månadsgamla bebbar. Hon skördar inte tillräckligt när de är små och fina. Synd!

• Lapinette

Det låter lovande Liten (med nypen)!

Trist att känna sig låg när solen skiner. Jag är otroligt väderberoende så solen brukar kunna muntra upp mig men idag har det varit svårt ... men jag blir nog glad lagom till helg!

Ja, spinning för vår vanliga instruktör ikväll ska bli skoj. Träffade på henne i måndags när jag skulle köra pump också så det blev lite skitsnack i omklädningsrummet.

• Liten med Mindre

Någon som är kvar som kan tipsa om nåt gott att laga imorgon? Inte alltför avancerat, då jag har en lill-Snorpis med mig hela dagen när maken är borta.

• Liten med Mindre

Lappis - nyfiken - vem kör ni med?

• Lapinette

Är kass på namn så jag var tvungen att dubbelkolla. Hon heter Johanna och jag tror att hon är gift/tillsammans med en annan superbra spinninginstruktör, Fredrik. Har tyvärr inte varit på hans klasser på evigheter då det alltid är lång kö och så spinnar han på Stureplan ... maken tycker att det är långt dit.

Något gott att äta ... vad är ni sugna på? Fågel, fisk eller mittemellan?

• Liten med Mindre

Då kör ni på Odenplan ikväll?
    Johanna brukade ofta gå på mina klasser på Stureplan innan hon blev instruktör, så vi snackade en del redan då. Sen körde hon klassen innan mig när jag var på Odenplan.

Vilket som låter gott - det blir kött och spetskål ikväll, så något som utesluter biff och köttfärs (och lax). Fantasin tryter än så länge...

• Lapinette

Det är så bekvämt för oss att köra på Odenplan (gångavstånd). Blir det inte där så blir det på Hötorget. Själv är jag mer flexibel än maken och tränar även vid Stureplan och på Regeringsgatan. De passen jag gick för dig var när du hade nere på Stureplan.

Jag kan väl åter igen rekommendera min kyckling med soltorkade tomater och oliver. Bryner kycklingen så den får färg. Hackar soltorkade tomater och oliver samt blandar ihop lite olivolja, honung och så en hel del balsamvinäger. Häller detta över kycklingen och så in i ugnen. När den är klar så blandar jag även i en massa med ruccola med såsen. En stående favorit, nyttig och enkel. Kan med fördel serveras med klyftpotatis.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare