• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru FruLLan

AM
    Skönt med inbokat snitt. Låter som du har det lite tugnt nu. Hoppas du trots allt får en skön helg och det skulle inte förvåna mig om heckan får för sig att spontankomma under lördagen...

Tinga: ahhhhhhhhhh
    då var det därför jag inte mindes det då
    Blir rörd när du skriver om känslorna ett år efter. Vilken resa ni tvingades göra förra året. Puss

Cicci:
    Eftersom jag inte tillhör den förstående typen som de andra i tråden
    så fortsätter jag att ryta!

DITT ENVISA BLONDA STYCKE GÅ HEM OCH VILA!!!!!
    Jag VET att du hittar på en massa jäkla prylar att fixa med om du är hemma.

MEN
    sluta med det med.
    Nu får du ju faktiskt koppla bort CICCI ur knoppen och slå på kuvösen.
    För det är faktiskt vad du ska vara nu i några veckor. En levande kuvös åt lill tjejen där inne.

Kan du inte hålla dig från att fara runt. Ja då får du vel använda dom handbojorna som du och maken anväder till andra lekar och säatta fast dig i soffan.

jag tycker Tingas inlägg var så bra så det är skamligt. Lyssna på det"!!!!!!

Inte faaan kopplar du av mer på jobbet, det köper inte jag. Då skulle läkaren ha beordrat arbete och inte sjukskrivning.

MEN sjukrskrivning innebär INTE att vara hemma cicci som sagt utan KUVÖS!!!!!!

ahhhhhhhhhhhhh
    blir helt till mig!

• Fru E

Koko-jag sitter hemma på uteplatsen i bikini och jobbar idag så otroligt skönt men man får ta det försiktigt med solen!

Ore-om det går så mycket rykten så är det kanske lika bra att du bekräftar dem så du kan njuta lite av det på jobbet med och inte behöva "dölja magen"

Tycker lite synd om maken min.......har har antagligen halsfluss, har feber, hostar och ont i öronen......

• _koko_

Åh, fruLlan - Kuvös!! Där satt den! Vilken suverän liknelse!!!

piggis - Hej! Något gästrum har inte vi heller, onödigt att slösa rum på sånt. Vi kör uppblåsbar luftmadrass i valfritt rum när vi har gäster. Har man så stort att man har ett rum som verkligen inte behövs till något annat (dvs man har redan sovrum, musikrum, hobbyrum, matrum, lekrum, syrum, whatever), då är det väl en annan sak.

• Liten med Mindre

ea - är du hemma och VAMMAR? Liite skönt låter det ju med bikini och jobba ute. Får njuta av solen genom fönstret här.

Tycker inte ni det är märkligt förresten - när folk blir uppsagda från ett företag pga arbetsbrist, så får de smyga ut bakvägen och säga hejdå till dem de vill. Men om någon samma månad eller nåt, säger upp sig, så ska det hållas avskedstal och ges presenter. Tycker det är såååå fel. Bättre att ge nåt till de som inte ville men tvingas sluta, än de som faktiskt inte vill vara kvar i företaget.

(Ja, vi har haft ytterligare en mysko avtackning här i dag.)

• _koko_

Är jag förresten konstig om jag blir smickrad av att bli kallad gangstermorsa från förorten?

EA - Grrr... Trist läge för maken att vara sjuk just nu!

• snaily

Liten - ja det är ju helt sjukt, som de ska behöva skämmas för att de blivit uppsagda?

Lappis, kan inte säga att jag förstår precis eftersom jag inte varit i den situationen, men känner verkligen med dig. Kram!

MSW, fällde också en tår till adopionsreportaget i Arlandaprogrammet igår. Och till Sjukhuset på trean där de förlöste en sjuk liten bebis med kejsarsnitt. Det var riktigt hemskt och man fick inte veta hur det gick för dem heller.

Vi har inte så stort hus och ingen plats för nåt matsalsbord, men ett gästrum har vi iaf! Får vi nånsin barn (och bor kvar här) så blir det väl barnrum sen. Sen har vi en helt oinredd övervåning som vi använder som vind, den är helt enooorm, men eftersom vi bara hyr huset och inte vet hur länge vi kommer vilja bo kvar så gör vi inget åt den tills vidare.

Njuter också av solen på altanen idag, i lä är det nog så varmt att jag oxå skulle kunna köra bikinistajl, men det känns lite väl avklätt när det fortfarande ligger lite snö på gräsmattan... Nu ska jag återvända till altanen och äta en konstig lunch (alla möjliga konstiga rester från kylen).

• fru AM

Det är bra Frullan - peka med hela handen!

Koko: när man opereras akut så har jag för mig att man får antibiotika - just för att man inte är "garanterat ren" eller fastande heller för den delen. På måndag får jag äta fram till kl 00.00 sedan dricka klara vätskor fram till 07.00 sedan ingenting. Ska vara på DS kl 10 och förmodligen inte opereras förrän efter lunch - kommer vara garanterat jättehungrig och skitelak. Stackars maken. Vi får ta med oss varsin iPod ...

Liten: låter onekligen lite orättvist det där med avtackning/utsmygning

Koko: gangstermorsa fr förorten (kommer att tänka på den där figuren i Mia & Klara ... Tabitha elelr vad hon heter. Inte för att NI är lika men hon är väl en gangstermorsa?)

• snaily
    Tabitha är ju helt underbar, en fantastisk förebild! Man måste unne sä å götte sä lite här i live!
  • _koko_

AM - Hmmm, så kan det ju vara! Nu fick jag ju antibiotika av andra anledningar och det är enda gången jag opererats akut, så jag har ju inte så mycket att jämföra med...

Mia och Klara har jag visst alldeles missat både på radio och i tv. Google antyder dock att det var sevärt.

Liten - Håller med, fast samtidigt skulle jag nog inte vilja bli avtackad och applåderad om jag blivit uppsagd, skulle nog kännas bittert...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare