• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Koko-nä tyvärr, jag har maxat mitt trädgårdsland så mycket det går och kryddträdgården med....det jag skulle vilja ha är zucchini och gurka men de brukar kräva växthus. Men ska prova en zzucchinisort ändå detta året som jag ska odla i kruka.

BS-kom på att Iris kanske tycker det är roligt att plocka sockerärtor?? Jag odlar dem i en stor teracottakruka och har en klätterställning runt så de kan klättra

• Fru E

Koko-nä behöver inte tala om för maken att han KAN dricka öl men tror iofs att han inte är så sugen på det nu....han dricker mest te med honung

• Lapinette

Sockerärtor på balkongen kanske vore något? Är annars bra på växter men tappar lusten när jag odlar (har ju bara en balkong).

• Fru E

Lappis-på en balkong kan man få in mycket färska kryddor kan ni ha som balkonglåda eller plantera på väggen i amplar eller liknande

• Lapinette

Jag har normalt ganska mycket men inte så mycket ätbart mer än några kryddor (basilika, timjan etc.). Som sagt, kaprifolen klättrar utmed den gråa trista väggen. En ampel hänger på armen för klädtork och så två stora krukor på golvet fulla med blommor och två som hänger på kanten. Sen har vi vårt stora teakbord med bara en klaff uppslagen och två stolar. Hade ju 15 kvm terass i Cannes + gräsmatta så där passade ett stort runt bord suveränt. Satt ju enbart där och åt från april - oktober.

• Lapinette

Där hade vi en bouganvilla och ett litet olivträd på terrassen.

• Lapinette

Tomater har jag försökt mig på förut men de blir aldrig riktigt bra. Ska kanske prova på kokisens variant.

• Lapinette

Japp, då verkar det som om alla har gått hem?!!

• Ore

Nej, jag har inte lyckats slita mig än. Men snart så.. *ilar ut till skrivaren och faxar iväg de sista beställningarna, och hoppas att jag inte glömt något mer*

• Liten med Mindre

Lappis - vi har haft busktomater / vildtomater (yttepyttesmå), och det har funkat ok. De mognar rätt sent hos oss dock.
    Men oj så goda. Nästan så det gör ont i munnen för smaken är så koncentrerad.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare