• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Frejis

Hm, skulle nog också tycka att det är knepigt när det gäller sjukskrivningen Cicci så att jag avhåller mig från att ge några goda råd (klokt, vad? Sedan är det kanske inte så enkelt att bara gå hemma och inte göra så mycket i väntan på en förlossning/icke förlossning. Själv skulle jag nog bli tokig och knalla iväg till jobbet ändå... Men lyssna inte på mig nu

Vad spännande med snittdatumet A M. Tycker att du ska knipa nu och tala allvar med lille H!

Jag ville bli antingen läkare eller litteraturvetare när jag var liten. Det sistnämnda är jag några gånger om och så bytte jag yrket för några år sedan, dock inte till läkare utan socionom. Det känns rätt bra, mycket vård får man se ändå.

Rached, usch Nenne!

Matdags - har lyckats med att äta lunch vid 10.30 idag så att nu skriker magen

Måste kolla på Muggles lgh strax *nyfiken*

• _koko_

Håller med, snygg lägenhet (ovanligt med källarvåning i lägenhet!), men avgiften skulle man kunna låna sisådär 3 miljoner kr för i dagsläget...

• fru AM

Tack för lycka till-tillrop!

En liten nackdel med att föda spontant/vaginalt i helgen skulle vara platsbrist på förlossningen. Idag sa de att det igår hade varit så att det inte fanns några lediga platser på närmare håll än Uppsala ...

Cicci: ta det lugnt och knip ... Är det värt att få bebin för tidigt mot att jobba in i det sista för att få bonusen ... Fast du kanske bara har litelite jobb kvar nu? Hur som helst - ta det så lugnt du kan! Kram

• Ore

Kunde inte heller vad taketet var...

AM: Häftigt, inte lång tid kvar nu...!

Cicci: Sjukskrivningen kan du tyvärr inte skjuta på, däremot är det inte garanterat att du måste vara sjukskriven för att du har ett läkarintyg... Det tror jag bedöms ifrån arbetsförmåga, dvs kan du utföra ditt arbete hemifrån sängen, där du kan ta det lugnt, och ändå hinna med allt du borde så kan du jobba ändå, och behöver inte ta sjuklön eller liknande... Så har jag fattat det i alla fall (borde verkligen kunna det, var ju på utbildning om det för typ två veckor sedan...)

Men jag ryter litet jag också: TA DET LUGNT!!!

• Frejis

Håller med alla andra - fin lägenhet. Avgiften är nog lite hög fast det beror ju på vilken ekonomi föreningen har. Den kan ju gå ner om ett par år...

A M - kontrollfreaken i mig noterar det sistnämnda om inga lediga platser på närmare håll än Uppsala. Sådant gör mig rätt så panikslagen... *Frullan jag är inte alls så kontrollerad som jag verkar vara, det kommer små utbrott då och då, det är bara fråga maken *

• _koko_

Har hört mycket gott om förlossningen på lasarettet i uppsala, men skulle inte heller vilja vara hänvisad dit, det är ju trots allt rätt lång resa och jag vill inte föda i bilen...

• start september

Ture, Gunnar, Ragnar och Kurt vill jag nominera. Fulaste dubbelnamnet är Kurt-Lennart tycker jag.

A.M - bra att du känner dig nöjd både om det blir i helgen eller på måndag. Hur gör ni med Livia under de veckor du inte får lyfta om det blir snitt? Är hon så stor att du kan hämta etc utan att lyfta?

Cicci - testa att ta det helt lugnt en dag och se om det känns bättre. I såfall kanske valet är enklare. Var rädd om dig!

• nennesjuttioåtta

shit vad ni stockholmare ynglar av er!

• nennesjuttioåtta

men alltså, ärligt. Tycker ni det är långt att åka till Uppsala för att föda ? från Sthlm?!??! Hur långt skulle t ex snaily ha? Ibland är ni så bortskämda...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare