• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Cicci - hoppas det går att lösa med jobbet. Hem o ta det lugnt låder som en bra idé. Klappa magen och äta bullar.

• Fru E

Cicci-ta det nu lugnt och låt chefen ta hand om jobbet! Viktigare att bebben stannar inne några veckor till och du mår bra!

• _koko_

AMs inskrivning var väl planerad att pågå fram till kl 15, eller?

Cicci - Väntat besked, men det är klart det känns snopet att inte få avsluta på jobbet som planerat. Jag var ju förkyld hela december nästan med conny, och hann göra ens i närheten av allt jag hade tänkt. Men vet du, det gick det också!

muggles - Skit med jobbiga kollegan, jobbigt när andra inte ser det man själv tycker är uppenbart...

• FruCicci

Japp, jag var ganska beredd på detta. Har sedan helgen misstänkt att jag utplånats lite, och sen när jag fick reda på i går att barnet är fixerat redan, så krävdes det inte någon Einstein att räkna ut resten...
    Sammandragningarna har ju blivit fler och denna gången fattar jag ju lite mer, eftersom man vet hur det ska kännas och inte....
    Ska se vad jag kan göra och inte göra ag jobbet, men det som är kruxet, är att de har erbjudit mig en halv månadslön extra om jag kommer upp i ett visst resultat och jag är jääääääävlig nära det, så jag känner att jag inte har lust att loosa de stålarna när jag har jobbat ganska hårt för att nå dem - och det gravid också...
    Nåväl.... vi får se vad som sägs.

Någon som har varit sjukskriven?
    Jag har aldrig varit det, så jag fattar inte hur det funkar. Men läkare skrev ju dagens datum på intyget som jag ska ge min chef... Men om jag och chefen kommer överens om ngt annat och papprena skickas in till FK typ 7 maj i stället, borde inte sjukskrivningen gälla just från det datumet då? Eller är det det daterade datumet?
    Jag uppfattade det som att det daterade datumet är bara för att det var idag jag var hos läkare och hon tyckte det var från och med nu, sen väljer man väl själv tillsammans med sin arbetsgivare från när det ska gälla eller?

• MSW
    snaily skrev 2009-04-23 13:41:30 följande:
    MSW - och HAN är så söt? Jag känner också en flicka som heter Rut, och hennes syster heter Hildur. Man vänjer sig!
    Ojdå.. Det går lite fort ibland.. HON är så söt! Hennes lillebror också för den delen.. Var kanske honom jag tänkte på när jag skrev!

Cicci: Ja, det var väl ett ganska väntat besked, men inte så roligt ändå.. Jag vet inte hur det funkar med sjukskrivningen!
  • Fru FruLLan

Men cicci
    Blir man sjukskriven ska man VARA sjukskriven!!!!!!

visst förstår att det är surt att missa en bonus osv. MEN
    vad är viktigast!?????

Att bebisen får alla chanser att växa, utvecklas och ha det bra, eller att du får stålars?

OCH det är ju inte så att er ekonomi hänger på dom här pengarna, eller hur? Stålars har ni. Använd dom istället!
    Men visst jag kan förstå.

Men prioritera!

och sen kanske lösningen med victor faktiskt inte var den bästa tänkbara med tanke på att den inte fungerade. han kom ju trots bricanyl och grejer.
    Så att du jobbar hemma verkar inte vara nån lösning. Vad du behöver är att SLUTA jobba och vara sjukskriven. inte nåt semi mellanting med jobba hemma och grejer.

Förlåt att jag låter BARSK som en gammal Harriet, men faan cicci, det är lite föööör tidigt. Släpp jobbet nu.

Jag vet hur det är, är ju själv en streber. Men har faktiskt lyckats släppa sargen en hel del. så snälla, sätt dig och maggis kaggis i första rummet nu.

har du ont om stålars så bjuder jag på en latte och en banan!!!!
    storsint va????!!!

Näe nu ska JAG skita i mitt jobb och åka och hämta borren. Trots att chefen precis ringde och ville att jag skulle hålla utbildning för ett gäng konstruktörer på måndag
    farmförhållning!!!!

men det skiter jag i nu. Superfint väder och en bore att leka med

Puss på russinet allihopa!

• Fru FruLLan

Och angående din fråga så är det nog from NU du är sjukskriven enligt doktorn. Inte 7 maj.

• _koko_

Cicci - Jag tror inte att du kan skjuta på en sjukskrivning. Läkaren har ju bedömt att du behöver sjukskrivning under en viss tid from och med nu, och slutdatumet lär nog gälla oavsett vad du och din arbetsgivare tycker. Om du vill skjuta på den måste du nog skaffa ett nytt intyg.

• Piggelin1

Jag gillar Rut! Tycker det är gulligt!
    Fast lite kul att du skrev "han" om Rut, MSW! Jag vet nämligen en pojke som heter Rut, fast han är belgare. En fd kollega därnere fick en pojke & gillade skandinaviska namn & tyckte att Rut var så himla fint, så han fick heta det, fastän att det är ett tjejnamn egetligen (Muggles, minns du den belgiska tjejen som vi tyckte var lätt hysterisk då det begav sig 1996-97? Det är hennes son)

Cicci - gå hem med dig, BASTA! Frullan - bra rutet!!

Satt ute i solen vid GKSS/Långedrag på lunchen idag med en leverantör - HUR härligt som helst!! Mer sånt Känns nästan som det stramar lite i kinderna efter all sol!

Nähä, nu ska jag snart packa ihop & hämta min going på dagis. Ska förresten på ett intressant föredrag ikväll på världskulturmuséet - Britt-Marie Mattsson (mkt duktig journalist på GP, för er som inte känner till det) ska prata om Obama/USA under en timme. Var på det för ett par år sen också, hon är grymt kunnig & intressant att lyssna på. Kul med lite sånt, kan behövas efter allt fokus på flytt/hus/Amanda/dagis de senaste veckorna!

• fru AM

Hej alla!
    Inskrivningen klar. På måndag 27:e blir det! samma dag som Telis födelsedag vill jag minnas ...?

Nu känns det OK att köra på snittspåret. Och givetvis har jag börjat få småvärkar nu ... Det är ju helt knäppt.

Ser att ni diskuterat yrkesval/drömmar: när jag var liten ville jag bli läkare eller prinsessa. Ångrar fortfarande att jag inte körde på läkarspåret. Prinsesskarriären sparar jag åt Livia.

Angående picknick i Humlegården så inser jag att även jag kommer ha svårt att sitta platt på marken, nysnittad och dan. Vi kanske bör boka bord ngn stans istället. Lille H kan nog följa med även dit.

Namnförslag till hund: Gösta är fint ? det hette vår kanin när jag var liten. Vår apa hete Einar. Min pappa döpte honom efter min morfar = hans svärfar

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare