• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Tinga

Alltså, jag kan inte fatta hur fort tiden går! Idag är det exakt ett år sen jag lades in på KK med förmodad havandeskapsförgiftning, som visade sig vara en dåligt fungerande moderkaka istället. Jag minns dagarna innan inläggning otroligt tydligt och kan inte förstå att det är ett helt år sen. Vädret då var ungefär som nu och under tiden jag var inlagd slog ett otroligt vackert japanskt körsbärsträd, som stod alldeles utanför mitt fönster, ut i blom. Kommer nog aldrig att kunna se sådana träd i blom utan att tänka på de hemska dagarna på KK innan Piff & Puff föddes.

• Lapinette

Piggelin - en träff i Götet i augusti??!! Det blir ju en riktig långhelg för oss där (kommer nog ta ledigt både fredag och måndag).

Tinga - trist med dåliga vibbar när man ser japanska körsbärsträd. Själv tog jag massor med kort på dem som stod i full blom nere i Frankrike och tänkte på min pappa (han skickade några bilder från Japan via Skype i förgår).

Själv ville jag bli präst, arkeolog eller konstnär när jag var liten. Tror inte jag kommer att skola om mig till något av dessa yrken av idag.

• MSW

Tinga: OJ är det så länge sedan?! Håller med om att det inte känns så..

• MSW

Själv förundras jag (ang hur tiden går) hur mycket barn(bebisar) lär sig på så kort tid.. Är juh inte särskilt många månader sedan A var nyfödd och hjälplös, och nu kan han så mycket och har utvecklats så extremt! Konstigt!

• _koko_

Tinga - Kram! 1a maj är det exakt TVÅ år sedan vi åkte till Uppsala och skapade Conny... Det var ju också väldigt ångestfyllt och blev till något väldigt positivt i slutändan.

Och jag ville bli pilot eller arkitekt.

• _koko_

Asså mina inlägg blir så sjukt förvirrade!! Andra stycket läses oberoende av första...

• muggles

Piggelin: får du välja bort sem-veckan bara i år el är det forever? För stoppdagarna gäller väl bara i år (vad man vet).

Telis: håller helt med dig och Lappis om Harriet! Haha, har vi känt samma bittra kärring el?!

Snaily: Stig-Lennart? (Obs, genuint namn från en av mina kunder!)

Lappis: präst??? But why?!

Jag ville bli flygledare när jag gick i gymnasiet men hade för dålig syn. När jag var yngre än så ville jag bli kläddesigner - FNISS!

• Lapinette

muggles - var hemskt intresserad av religion och historia som liten. När jag blev något äldre typ 14-15 ville jag bli inredningsarkitekt.

• Liten med Mindre

Oj, jag har velat bli massor. Tydligast är dock det trista civilingenjör som pappa. Se hur det gick. Annars har det figurerat akrobat och sångerska givetvis. Fast i mycket ung ålder.

Önskar jag varit lite mer visionär - som min syssling - hon ska bli president i USA. Till hennes fördel är att hon är amerikansk medborgare - alltid något.

• Page

Lappis, hahaha, låter precis en av mina vänner! Hon lekte präst och församling som liten.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare