• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Jag har antecknat ÄL + BT-träff den helgen !

Snaily - bindor??!!! eller sådana där graviditetstester. Förresten var på g att köpa en bunt när vi var i Amsterdam då det var sjukt mycket billigare än här ... men så blev det aldrig av (glömdes bort).

• Lapinette

Jag menar ju Ore och inte Snaily!!!

• Frejis

Koko - den ursprungliga tanken var väl Humlegården så att A M och Hector kan vara med, men om Telis inte kan sitta utan ryggstöd får vi väl flytta inomhus (bortskämd, jag? )

Det är helt tillåtet att klappa magen, folk har redan gjort det. Trots allt är det ju lite gulligt och denna kroppsdel är ju inte bara min längre

Håller tummar för Cicci idag. Och Kängu, hoppas att det går bra!

Ore, jag är också nyfiken. Hm, toastol?

• Ore

Frejis: Det bränns... Fast hur ofta köper ni toastolar? Men det finns relaterade produkter, av mer förbrukningstyp...

• Liten med Mindre

Trådträff vore mysigt.

Får kolla om maken är ledig så jag får ledigt hemifrån. Ska Mindre med får det bli en ruskigt tidig träff - frukost istället.

• _koko_

Ore - Min första tanke är toapapper.

Telis - HA! Försök inte, jag tar med en ergonomisk tron till dig (Ers Höghet Liten får kliva åt sidan) om det skulle bli picknick.

Kul att se er ska det bli hur som helst!

• _koko_

(och jag måste ju tillägga nu när det kom en massa inlägg mellan att jag tänkte på det innan jag fick alla ledtrådar)

• Piggelin1

Snaily - Lennart kanske?

Mannen min heter Helge i andranamn & han verkligen avskyr det namnet. Själv hade jag lite att göra i jobbet med en Helge (i 30-årsåldern!) för några år sen & man vänjer sig efter ett tag!
    Harriet är jag också rätt skeptisk till, men är övertygad om att jag snart vant mig & inte längre tänker på det.
    Brorsans tjejer har väldigt annorlunda namn & de har jag vant mig vid nu (fast yngsta tjejens namn känns fortfarande lite konstigt - kanske beror på att vi inte varit i A'dam & träffat henne ännu).
    Kompisen som fick Harriet hade ett favvo-pojknamn, som hon dock inte fick gehör för hemma - samma namn som min sambo, DET måste vara extremt ovanligt på bebisar idag. Men ge det några år, så är det säkert tillbaka tillsammans med alla gubbnamn här ovanför

Sigge heter några kompisars pojke!

En annan kompis fick sitt andra barn för några veckor sen & de valde mellan Vilgot(t?) & Morris, tror att det blev det förstnämnda. Morris för mig är en katt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare