• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Sixten har jag för mig att grannens hund hette. Brorsbarnens kanin heter Tobias = Tobbe.

• snaily

MSW- ja nåt omöjligt dubbelnamn vore kul, men kanske lite jobbigt att ropa när man vill kalla på hunden
    Sigge är fint men känns som väldigt vanligt, häromkring iaf.

(Skönt med lugn telefontid förresten så man kan ägna sig åt såna här viktiga saker! )

• _koko_

Telis - Min pappa heter Sixten i andranamn, jäkligt coolt namn tycker jag. Bra till katt också eftersom det har ks-ljud.

Knäppa dubbelnamn ligger mig varmt om hjärtat. Kjell-Ulla t ex.

• Liten med Mindre

Svärisarnas kisse heter Sigge. De hade en kattunge också som fick heta Bosse.

Skulle nog rösta för Gösta jag med. Och rösterna här inne betyder väl allt??

• Ore

Godmorgon!

Lönehöjningar: Jag kommer få en sådan, ff diskussion om hur stor den ska vara. Vår huvudkoncern går inte bra, men just det företaget jag jobbar på är det enda inom koncernen som gått med vinst... Ganska stabil försäljning, vi tillverkar en produkt som jag lovar att ni alla använder, och ingen av er kan tänka er att vara utan.

Snaily: Hoppas det blir något nytt spännande jobb för maken snart...

Cicci: Håller tummarna för att det går bra idag. Fortsätt knipa!!!

• _koko_

Måste fråga igen för jag fick inget svar sist (kanske är jag inte välkommen? ):
    Var det 9-10 maj vi skulle bruncha i sthlm igen? Jag vill klappa frejis mage.

(nejdå, jag lovar, jag ska hålla tassarna borta )

• snaily

Koko - I ungefär samma division som Maj-Björn.

Liten, ja det är klart det betyder ALLT! Ska fundera på om maken ska få en liten syl i vädret också...

Ore - nu blev jag ju jäääättenyfiiiiiikeeeeeeen!!!!

• Telis

Ja, visst var det sagt den 9-10 maj. Jag följer med om det är dåligt väder! (Det var ju prat om picknick vid fint väder men min rygg fixar inte att sitta på marken utan ryggstöd.)

• MSW
    snaily skrev 2009-04-23 09:32:05 följande:
    Ore - nu blev jag ju jäääättenyfiiiiiikeeeeeeen!!!!
    jag också..
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare