• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Piggelin1

...och ni som undrar & kanske sett att det var nya varsel här i trakten senast igår, det är inte vår firma, utan den svenska "grann-firman", vi är ju amerikansk-ägda. Totalt OT, jag vet...

• Piggelin1

Lite mer trådrelaterat:
    En kompis sms:ade förresten igår att de fått en liten tjej, en Harriet BF var 13 april, så när hon var hemma på en kaffe i förra veckan, så hade hon börjat tröttna. Gott att hon slapp gå runt & vänta längre.

• snaily

Harriet var ju ett fint namn!

Och på tal om namn behöver vi namnförslag till en hanvalp - är inne på namn som passar till en liten "farbror", typ Hasse, Gösta osv. Spåna på!

• Frejis

Snaily - underbart med en liten hundvalp, jag vill också! Har velat ha en liten tax (eventuellt mops) sedan den här tråden öppnades, tror jag, men har svårt att lösa det praktiskt. De är så söta, de små liven (och luktar härligt valpigt illa från munnen
    Att ni sedan har en hög säng är ingenting som hindrar er från att lyfta upp valpen för att sedan vet man var den har sin sovplats

Frullan - jag får ju inga 100% svar om jag inte gör fvp, så är det ju både när det gäller NUPP/CUB samt ultraljud. Som läkaren sade till mig är NUPP/CUB ingen diagnos , vilket man lätt kan glömma bort när man har sämre siffror och kommer in i en slags "vill veta säkert" stress. Men hon tyckte att den risken som vi har inte är så hög att vi ska riskera missfall med fvp nu, med tanke på att det tog närmare fyra år för mig att bli gravid. Och då rekommenderade hon det som vi nu ska göra. Det var faktiskt otroligt skönt att prata med en expert och få en rekommendation
    När det gäller olika missbildningar finns det ju fler kromosomer och otroligt många varianter på olika fel. Rätt som det är så jobbar jag med de familjer just nu och det är ingen munter läsning. Men å andra sidan inser man rätt fort hur mycket det är som kan gå fel vid en graviditet och hur sällan det faktiskt händer, men när det händer...

Synd om de sjuka 08-ttorna, hoppas att alla barn blir friskare snart.

Piggelin - Det var ett fint namn som din kompis har valt!

• Frejis

Snaily - man kan ju ta det namnet som valpen får med sig från kenneln och göra om, det gjorde jag med mina två taxar för rätt många år sedan. Det resulterade bland annat i en liten Kostas fast den taxen (som nu bor hos mina föräldrar) har många smeknamn och reagerar på alla.

• Fru E

Snaily-lycka till

Här är en som inte ser fram emot att det är helg snart......har alldeles för mycket att göra och hela nästa vecka är vi iväg . Inget roligt alls men det går på något sätt, ska sitta hemifrån imorgon tänkte jag och få undan en del

Piggelin-javisst ja vi har inte fått reda på våra nya löner heller.....jag önskade ganska mer i lön då jag har en kollega som har exakt samma förutsättningar som jag men som har högre lön....

Kram på er om jag inte hinner in här så ofta idag

• Telis

En kompis till mig har också döpt sin dotter till Harriet och det är absolut det fulaste namn jag kan tänka mig. Jag ryser varje gång jag hör det. För mig är det en hennafärgad, bitter kärring i 50-årsåldern med hes röst efter att ha rökt i 40 år.

Smaken är verkligen som baken!

• snaily

Ja, vi får se vad uppfödaren hittar på. Det KAN bli så att vi får styra över vilket namn hunden får på stamtavlan eftersom det bara blev en valp, och västgötar ofta verkar få "riktiga" användbara namn från början.

• Telis

Snaily, Gösta var ju för gulligt på en hund!

Sune, Torsten, Bertil, Arne, Göran, Bosse, Rolf, Sture, ...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare