• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

fy fan v ad jag pratar osammanhängande idag.

Snygg gräsmatta btw! PWAHAHAHHA!!!

• Lapinette

nenne - hade aldrig läkaren hört talas om spraynysningar??!!! Shit, jag hade fullt sjå att hålla den där jäkla vätskan i näsan så länge som möjligt innan jag började nysa.

snaily - hundvalp är fertilitetshöjande!!! Absolut min granne blev ju på smällen när de köpt hund ... så då MÅSTE det ju vara så !

• nennesjuttioåtta

och Frullan
    alltså när du drar igång så finns det ingen hejd på något alls! Mer sånt och mindre förhudssmygeri!!

• Lapinette

Och jag pratar champagne/vin och resor med min läkare!!! Undrar vad vinodlarna i den lilla byn i Champagne tänke när jag berättade/frågade om de kände min läkare ... vilket de gjorde! De kände honom väl så även vilken sorts läkare han är. Hon (champagnedamen)sa något i stil med "vad trevligt att ha en läkare som man kan diskutera champagne med ... så man får tänka på något annat skojigare" ... jag slutaför meningen ... medan han krafsar runt i muffen.

• Mrs  B

Page och AM
    Ringde bvc i morse och de trodde att de röda prickarna som Max har tillhör febern och viruset i kroppen. Innan har han ju alltid fått en röd prick på kinden när virus varit på g, men du kanske det är ett snäpp värre. ??????

Cicci
    SJUKT är bara förnamnet på eländet här!!!!!
    Så typiskt när man väl fått jobb och vill/måste jobba.....

Malte har varit PIGG idag fast lite varm så jag hoppas det håller på att vända. Men ska nog iaf ringa och försöka få en tid hos doktorn imorgon för att kolla upp det hela och givetvis Max.
    Malte har tom ätit frukost, lunch och mellis idag! Hurra!!!!!!!!!

• Lapinette

Mrs B - låter jättejobbigt! Hoppas det snart är slut på all sjukdom.

• nennesjuttioåtta

åååh Mrs B nu MÅSTE det vända snart!
    Styrkekram i massor!

• Mrs  B

Vad är det med våra 08:or (bebisar alltså )??????

Sjuka just nu med feber och gnäll;
    Malte (39,5), Mindre (?) och Conny (39,3)

Var på apoteket idag och köpte en ny termometer, ifall det är så att vår visar fel......
    Testade den först på Max ( 2 gånger nu idag) och han har 37 grader nu, i vanliga fall 36 grader. Lite feber men på väg på rätt håll iaf. Prickarna börjar bli rosa så kanske att det var febern ändå som satte igång det hela.

Men stackars Malte ligger på 39,5 grader. Hoppas verkligen jag får tag i en doktor i morgon. Så här kan vi ju inte ha det.

• kängu

Kan inte ngn vänlig själ inboxa mig länken till galleriet (har tappat bort den) så jag kan kika på min look-a-like Snaily

Frullan, fy fan vad du är rolig jag har garvat som tusan här framför datorn när jag läste ikapp

Nä uch och fy vad 08-orna verkar vara sjuka hela tiden!!! Krya på er alla sjuklingar! Jag hoppas att 09-orna är friskare av sig

Själv sitter jag här och övar på min presentation som är imorgon. Jag är jääääkligt nervös, så läskigt att presentera ngt man jobbat med ett halvår, och dessutom få massa kritik på det...
    Men det blir skönt när det väl är över!

Snaily, måste säga att våra hundar (särskilt den första) inte hade ngn fertilitetshöjande effekt... när han var valp så kunde vi inte med att stänga ute honom från sovrummet, vilket resulterade att vi i flera månaders tid fick till det ytterst sparsamt och då endast i duschen... Iofs var det ju efter dusch-sex som det blev plus nu så hundvalpar kanske ändå har en fertilitetshöjande effekt????

• kängu

Nu ska jag laga mat till mig och maken (som efter flytten kommer hem kl 20 på kvällarna )

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare