• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Jag är same. Inte till så stor del, men ändå! Det är nog därför jag är så färgglad.

Page - Tänkte som Liten, kanske kan du lägga i toning i botten och allteftersom det växer ut välja ljusare nyanser? 2500 är dyrt när man inte vet om det blir bra, fast gör man det hos frisör bör de ju rätta till det kostnadsfritt. Jag avfärgade mitt ljusa hår en gång och blev grön, det frisörbesöket blev längre än tänkt från början, så att säga.

• Mrs  B

Sjukstugan fortsätter här.....

Max fick hög feber igår med huvudvärk.
    Nu går båda på Alvedon och just nu känns Malte ganska ok, men när alvedonen försvinner kommer det antagligen tillbaka igen.

Ringde till bvc och vi ska avvakta till imorgon.
    Men kl 8 ringer jag till vårdcentralen för att be om en tid och koll.

Max har dessutom fått röda prickar på kroppen.

Verkar inte bli något dagis mer denna veckan och jag som måste jobba på fredag. Får ta en diskussion med mamma igen för maken ska vara iväg fre-sön.

Page
    Blir det billigare om du gör håret hemma istället?

• Liten med Mindre

Politik - tycker det är rätt ointressant. Men när jag läste tidningen i morse funderade jag på hur man gör för att bli EU-parlamentariker. I vissas fall - lite jobb med grymt bra lön för mödan. Fast det verkar som om man måste komma in via något parti - går bet där.

Nu ska vi få info om nya ägarna till företaget - tror jag. Fler högdjur på ingång.

• Telis

Snaily, stort tack! (Och skönt att ironin gick fram )

Snaily igen, ja, mejla mig (telemarkgrrl@gmail.com) ett foto på dig själv så får du en länk till albumet med oss andra.

Piggelin, "komposten får åka i bingen"?! Bingen betyder sängen för mig.

Nu finns det nya foton på Mindre och på A i albumet.

Page, jag tror att du skulle passa jättebra i ljusbrunt. Fast jag tycker att du ser väldigt snäll, och cool, ut i den du har nu.

På släktforskningssidan så kan man säga att jag har mina rötter djupt rotade i den småländska och östgötska myllan sen åtminstone 1600-talet. Inga kungar eller grevar så långt ögat kan nå vad jag vet, bara bönder rakt igenom.

• Page

Telis, tack!

MrsB, gör man det hemma går det säkert bara på några hundringar, men jag vågar inte hålla på med blekning själv.
    Vad kan de röda prickarna vara för något?

Koko och Liten, tack för tips! En långsam process dock, och jag har inte så gott om tålamod. Får se om jag vågar riskera att bli orange eller hårlös! Intet stort problem egentligen, men jag tycker att det är skönt att flytta min fokus från andra större och allvarligare problem.

• Liten med Mindre

Page - det är detaljerna som gör det... Bra att fokusera på.

• Lapinette

Telis - då kanske vi är släkt??!!

Page - jag vet faktiskt inte vilket alternativ som är bäst (hårlös eller orange)?

• Fru E

Page-om du är hårlös kan du spara in den tiden på morgonen

• fru AM

Mrs B skrev 2009-04-22 12:53:25 följande:

Max har dessutom fått röda prickar på kroppen.
    HAr precis läst en bok om barnsjukdomar. Scharlakansfeber? Hur ser tungan ut?
  • Page

Lappis, det allra bästa alternativet vore vackert ljusbrun a la Vickan och Telis!

EA, haha, jojo, fast jag skulle säkert ta god tid på mig välja mellan olika mössor då!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare