• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Hehe och jag som inte ens kan få en penna att fastna under tuttarna

frullan-FORTSÄTT du livar upp min dag

• Fru FruLLan

EA
    gör som vi andra
    använd tejp

för sjäääälvklart måste du ha några pennor under tuttarna jag menar det är vel där man förvarar dom

jag vill förtydliga

det är ju inte så att jag inte vill kika på kokosens rabatt eller häck för den delnen. Fäster gärna ögonen just DÄR

• MSW

Frullan: Håller med, du behöver inte be om ursäkt.. Läser och leer..

• Liten med Mindre

FruLlis - med tanke på hur lång listan med folk var 13 generationer ner - alla barn och barnbarn etc, så måste i alla fall 1/4 av Sverige få plats.

Kan någon förresten förklara varför torparen Johannes Någonting har döttrar med efternamn Johannesdotter, men söner med namn Johansson? Det repeterades på fler ställen - så det kändes inte som typo-fel.

Vi hade förresten en präst eller biskop eller nåt sånt ett par hundra år tillbaka, med ett tjusigt namn Benedictus Någonting de Lyra. Annars var det mest Marior och Kristinor med några avvikelser.

Måste nog kolla trädgårdsgalleriet.

• Liten med Mindre

Men mattan var ju superfin! Lagom stor för att gå runt barfota på à la Richard Gere.

Ska kanske bryta alla fina bilder med en snor-cool bild på Mindre.

• MSW

Även jag har läst lite i vår släktforskning för ett tag sedan, men det mest "spännande" var att några som gifte sig och fick barn var kusiner.. Inte lika roligt som Vasa!
    Fast det gick nog inte riktigt lika många generationer bakåt heller..

Sitter här för att jag inte orkar ta tag i något annat som behövs göras.. Tvätta, vattna blommor osv.. *gäspar*

• MSW

Förresten ska min katt (som bor hos mamma och pappa) avlivas nästa vecka.. Hon är nog närmare 20 år och har nu fått någonslags böld på magen.. Känns inget vidare, och värre lär det väl bli den dagen det blir..

• MSW

snaily: Du får ta del av dom om du skickar in en bild (på dig själv) till telis.. Kommer inte ihåg adressen nu bara..

• snaily

Fyyy vad jobbigt MSW, 20 år är ju suuupergammalt men jag vet ju hur jobbigt det är med avlivning även om djuret har levt ett långt och bra liv...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare