• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Grodan12

Jag kan trösta dig Piggelin med att jag inte heller fattar...

• snaily

Ok, kanske har jag missuppfattat grovt, men här kommer iaf min vilda gissning : "denna underbara butiken"
    (kanske lite sydsvenskt?)

• viktualia

Och korrekturläsande Vickan hajar genast var det dialektala bestod i... hihihi...

Piggelin igen - varmkompost, fruktträd eller bärbuskar glömde Liten och Nenne i sina uppräkningar.

• muggles

Piggelin: "denna underbara butikeN" är lite götebosskt-dialektalt
    Vad heter det grammatiskt - dubbelt är det iaf. Men det kanske var en morgontidig felskrivning???
    Fina utemöbler ni har köpt förresten! Jag tror att ett parasoll el ngt kan vara bra sedan i sommar när det blir varmare. Skulle tro att ni har lä där bakom huset. Och på vår balkong är parasoll absolut nödvändigt på sommaren!

• muggles

Fan Snaily - du är ju GRYM däruppe!!! *impregnerad*

Piggelin igen: jodå piggare idag. Men jag kan säga att detta var en upplevelse av att använda bindor till ngt annat än blod - sedan säger jag inte mer...

BS: jag tror vi är på dag 2. Har inte kollat jättenoga men tror hon har 6 koppor nu. Hon är väldigt pigg i övrigt, full fart. Att underhålla Moa en hel dag kräver också sin icke-magsjuka kvinna kan jag säga (maken har fått vabba mao). Tack för tipset ang att klippa naglarna!!! Har kört första manikyren på Moa (både klipp och fil)

• muggles

Vem lämnar jag över BIM-facklan till nu då - Liten? Lappis?

EA: fick du din tant el inte - jag fattar inte... Du och jag har skrämmande lika cyklar...

Kul att du tittade in Sept förresten!

• snaily

Mugglan - är impregnerad oxå göteborgsdialekt eller

Fattade som att EA fick tantbesök idag tyvärr *ja, lägger näsan i blöt men hon verkar ju inte vara här just nu*

Bindor till annat än blod, uuääää! Min kollega hade målande beskrivningar av hur många par trosor hon fick byta när hon var magsjuk nyligen...

Skulle gärna ta över en BIM-fackla, men med "ÄL" dag 29 så.... maybe not...

Moa kanske vill prova fiskmanikyr!

• muggles

Piggelin: jag skulle vilja se i vilket hörn ni ska klämma in en varmkompost Gillade din kommentar om din brors gräsMATTA - FNISS!

Snaily: nej det är nog ett mugglan-uttryck... Precis som "initiv". Hade en kompis en gång i tiden som sa initiv när hon menade initiativ och jag tyckte det var så roligt så jag började använda det på skoj. Men när folk tror att man menar allvar och inte kan det rätta uttrycket... När jag tänker efter kanske det var så med min kompis?!

Vet inte om jag läste inläggen i fel ordning men jag uppfattade det som att EA fått en väldigt liten tant, nästan ingenting? El har jag fattat fel?

• Piggelin1

Åh fasen - det hade jag ingen aning om att det var dialektalt!
    Ser ju tydligt nu att det är fel grammatiskt, men att det hade med dialekt att göra hade jag inte en susning om Tänkte snarare att det var i samma fel-liga som att säga han istället för honom, skriva dom istället för de/dem osv! Man lär sig nytt mest hela tiden!
    "Cykla vält" trodde jag tex var allmän svenska, men har förstått att så inte är fallet... Fast å andra sidan trodde jag att le

• Piggelin1

Öhhh, vad tänkte jag skriva där - var inte klar & lyckades posta det.
    Dags att lägga ner för idag tror jag...

Sept - spännande att du snart börjar jobba igen!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare