• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

EA - politik är mysko!! så det så! (är också indirekt drabbad emellanåt)

Gräsmatta - våran tar kanske 40 min att klippa... men sen toppas det av våra fyra megaäppelträd och deras sanslösa mängd frukt...

• Fru E

Vickan-mina politiker är otroligt träiga och ibland kan man tro att de inte har något vett i huvudet själva utan man måste skriva allt i pannan på dem för att de ska ta rätt beslut! Klantarslen säger jag bara
    *hoppas ingen här är politiker bara *

• snaily

Vi har också en gräsmatta (mittemellanstor typ) men har ingen aning om hur lång tid den tar att klippa - flyttade in i september och har inte behövt klippa så mycket under vintern Dröjer nog ett bra tag till innan vi behöver klippa den.

• Piggelin1

Tack EA, för att du håller med om cykla vält!!

EA - brorsans gräsmatta tar nog också en kvart att klippa, om man kör med nagelsax Om man har en handjagare skulle jag gissa på under minuten!

En annan kul grej med Holland, där är det finaste att bo på första våningen i kanalhusen i A'dam! För då slipper man ifrån en massa eländiga, branta/smala/livsfarliga trappor, som man får utsätta sig för om man bor högst upp! Lägenheterna längst ner (=en halvtrappa upp) brukar oftast också ha störst fönster, som signalerar mer status!
    Plus att om man flyttar i det landet så lyfter man alltid in allt via fönstrena även i nybyggda hus, som tex brorsans. Att strula med möbler i trappor verkar inte finnas!

• Piggelin1

Näe, nu ska jag slita mig härifrån & ni ska slippa ifrån allt mitt högintressanta babbel

Önskar er alla en god natt!

• Fru E

Piggelin-ahhh då har vi en jättestor gräsmatta då

Dags att göra maken sällskap i sängen!

• viktualia

EA - nej ingen i tråden har outat sig som politiker.. och jag hajar det där med instruktionsbok... hm...

godnatt på er!

/Vickan
    som fortsätter att anstränga sig för att inte slå näsan i nån vägg

*vinkevink*

• Grodan12
    Piggelin1 skrev 2009-04-21 21:02:25 följande:
    Åh fasen - det hade jag ingen aning om att det var dialektalt!Ser ju tydligt nu att det är fel grammatiskt, men att det hade med dialekt att göra hade jag inte en susning om Tänkte snarare att det var i samma fel-liga som att säga han istället för honom, skriva dom istället för de/dem osv! Man lär sig nytt mest hela tiden!"Cykla vält" trodde jag tex var allmän svenska, men har förstått att så inte är fallet... Fast å andra sidan trodde jag att le
    Visste inte heller att det var något dialektalt, inte cykla vält heller.
  • Fru FruLLan

häjjjj
    Tänkte kika in och jubla över att Hector var på väg...
    men jublet får tydligen vänta Hoppas verkligen att det kommer igång i helgen AM. Bubbla och pippa allt ni kan!
    Hmmmm
    ska rosenbladste hjälpa till att sätta igång det hela? Kan vara värt att notera....

Har sovit super duper bra men är såååå trött. Ligger efter med sömnen.

och har skittrist på jobbet. har avslutat en del projektgrejer och kommer inte få så mycket mer. Alldeles för lite att göra och det HATAR jag.

Hur sjutton ska jagh orka jobba en månad till????

Trist med tant ni som fått besök.

nenne när kommer katten?

Hur går det för frejan`?

• snaily

Hello! ÄNTLIGEN har det fötts valp, ja, för det blev bara EN!! Vi var dock först som anmält intresse, så vi får den om vi vill! (Det vill vi förutsatt att den är frisk osv.) Så då får vi utökning i familjen kring midsommar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare