• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

EA
    Kanske lika bra att bestämma att vi tar lunchen en annan gång.
    Prognosen här ser ju inte så bra ut för tillfället.

• Fru E

Mrs B- då gör vi så.

Prognosen här är att tanten är här och jag höll på att strypa en av mina "kontaktpersoner" genom telefonen då han hade lämnat en bekräftelse på ett gammalt pris och inte på det nya som de själva bad att få skriftligt, gaaaaaah!

• FruCicci

Kikar in för att se om AM har kommit hem från Danderyd med uppdatering till oss!! MEN icke sa Nicke.....
    Tänk om de pillade så vattnet gick och allt är i gång nu????
    AAAAAAAAAhhhhhhhhhh så spännande!
    Frullan, tusen tack igen för att du erbjöd dig hjälpa oss mitt i natta om "lillebror" tittar ut då

• Lapinette

Ja, onekligen spännande gällande AM!

• fru AM

Hej tjejer! Dagens antiklimax klampar in ? Tappen lite mjuk men inte alls mogen. Så ingen igångsättning.

Jag kommer nu gå på inskrivningen till snitt på torsdag och få en exakt tid för snitt nästa vecka. Sedan får vi köra färdknäppar och champagne hela helgen och hoppas det kommer igång av sig själv.

Har insett att min stora skräck är att gå över tiden och återigen få försöka föda fram en jättebebis. I en förlossning som kanske ändå slutar med sugklocka eller snitt. Så det vill jag inte. Hellre då planerat snitt för mig.
    Lite deppigt/snopet kändes det allt idag. Så mkt som han trycker på neråt trodde jag faktiskt att det kunde vara på G ? Men icke.

• Ore

Attsingens, AM.

Finns det inte möjlighet att kolla någon mer gång innan snittet om tappen har mognat och är redo för igångsättning?

• kängu

Vad synd AM!!! Får hoppas att färdknäppar och champagne hjälper då. Annars förstår jag att du hellre vill ha planerat snitt än att gå över tiden och eventuellt ytterligare en jobbig förlossning!!

EA- Nej, har tanten kommit ordentligt nu?

Fick precis reda på att makens mormor dött. Hans morfar dog för bara 4 månader sen så känns ganska tungt.

• Fru E

Kängu-tantavärken kom i förmiddags och tanten med så det blev som jag trodde BOM även nu

• Fru E

Kängu-är luttrad och van vid det här laget så tar det inte så "hårt". Ska trösta mig med en glass innan träningen idag

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare