• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Ja, nu är det lucndags för mig i alla fall...

• Mrs  B

Hej hej från en sömnig sjukstuga!!!!!

Malte har sovit minimalt i natt liksom jag så idag känns sådär.
    Han känns varm uppe på huvudet men inte på kroppen och kinderna, hur ska man tolka det?????
    Ska försöka ta tempen snart så vet jag nog mer.

Liten
    Jag lever och är på benen men idag är det nog inte mer heller.
    Jo, nog kan det vara Max som drar hem en del baciller och nu även Malte när han också går på dagis. Tycker bara det är trist att Malte är mer sjuk än frisk.
    Här går inget vidare med maten heller.
    Malte bara dricker, vill inte alls äta (sen i söndags). Men idag har jag fått i honom iaf lite hallon, blåbär och en halv banan. Får vara glad för det lilla.
    Skriker gör han inte men GNÄLLER mest hela tiden.

• nennesjuttioåtta

nä men allrvarligt Piggelin, ni behöver en bra stege. Rensa hängrännor, ta ner Amanda från skorstenen, beskära de jättehöga träd som står på er nyanlagda tomt...

• kängu

Här var det full fart!
    Förhudstomtar

Spännande AM med ev. igångsättning!!!

• Mrs  B

Idag har jag börjar med en kur Aloevera-dricka, och hoppas att det ska hjälpa mig mot alla baciller i framtiden. Har en del kompisar som dricker det och en som säljer produkterna och de är nöjda och har minska sina förkylningar.

Tinga
    Låter väldigt spännande med fiskarna och fötterna.
    Jag som är kittlig under fötterna hur skulle det gå????

Koko
    Ja, här är det sjukstuga igen, trist som sjutton.....
    men vad gör man???
    Ja, någon gång hoppas jag också kunna få jobba på min praktikskola. Hade inte varit fel.

Liten
    Maken har precis opererat ögonen, du kanske ska ta ett snack med honom????

• Liten med Mindre

MrsB - jobbigt läge. Mindre gillar mango, sån där från frysdisken. Och bitar av falukorv. Alltid slinker någon bit ner. Dricka är det sämre med.

Hoppas att ni får sova middag idag i alla fall.

• Liten med Mindre

MrsB - jag har bestämt mig att göra operationen - men vilken tid jag än väljer så blir det annat som krånglar till det.

Var det operation mot närsynthet? Lasik eller annat? Nöjd kund? Hur har återhämtningen gått?

• nennesjuttioåtta

nu ska jag luncha och sen dra på stan till fotografen!

• Piggelin1

Hmmm, Nenne - stege - jajamen, behövs absolut till alla våra gigantiska träd på vår lika gigantiska tomt!
    Just nu har vi varken träd, buskar eller gräsmatta (tror dock att det är på G inom ett par veckor, markarbetena pågår för fullt). Hmm, skorsten, vete tusan om vi har det heller, det är nog mer ngn slags ventilationsgrejor.
    Wow, vilken husägare med stenkoll jag är... NOT! Som kompisen längre ner på gatan kallade det: "Husboende light"

• Piggelin1

Grattis till dagens namnsdagsbarn förresten!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare