• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Liten
    Laseroperation för brytningsfel (kanske någon mer?).
    Han gjorde den i onsdags och var sen sängliggande i ett mörkt rum med svullna och rinnande ögon tills lördag. Helgen spenderades med solglasögon och vila då och då. I söndags tyckte han att höger öga var ok medan vänster fortfarande krånglade, men idag har han kört bil och är på jobbet. MEN väldigt trött i ögonen.
    Mycket vila, mörkt rum, lugn och ro, mycket droppar, smärtstillande rekomenderas.
    5-10 dagar innan det blir ok igen får man räkna med om man har gjort denna sorten. (finns två varianter).
    Annars är han nöjd än så länge.

• Mrs  B

Koko
    Rektorn för området vet vem jag är eftersom jag jobbat på en förskola i området i 1,5 år. Men annars vet jag inte hur stora mina chanser är. Allt handlar om rätt utbildning och pengar.

• Fru E

Mrs B-hur blir det med lunch imorgon? Jag är flexibel så känn efter hur du känner

• Piggelin1

Koko - gräsmattan bir inte alltför stor - ngn typ av handjagare blir det. Har inte koll exakt på kvadratmetrarna, men runt 400m2 & på den ytan är det ett hus, en carport, ett förråd, ett trädäck, en liten uteplats på andra sidan huset, lite buskar & så lite gräs på det - blir inte så himla mkt kvar gissar jag. Fast jämfört med brorsan i A'dam, så har vi en GIGANTISK tomt resp. gräsmatta. Deras "gräsmatta" är just samma size som en matta, typ två kvadratmeter & så stenlagt runtikring. Tog en bild i somras när vi var där - det såg så himla roligt ut, speciellt när brorsan körde med vattenspridaren på denna lilla fläcken Han tog nästan illa vid sig när jag hånade han gräsMATTA - men å´andra sidan har han inte bott i Sverige på snart tolv år, så han är väl rätt "hollandifierad" vid det här laget!

• Ore

Såg att koko upplyst om hängrännor, då behöver inte jag upprepa det. Jag har annars lärt mig många nya ord i samband med husbygget. Kan även vindskivor, bjälklag, bärande väggar, flytspackel och en massa andra grejer....

Jag åt ingen roffe-lunch. Det blev indiskt - mums med Chicken Tikka Masala!

• Piggelin1

Ja just det julbelysning var det - sån där blinkande i allsköns färger & så en massa renar & tomtar, julkrubba & lite annat smått & gott! Lite måste väl Hornbach/K-rauta/Bauhaus ha kvar i sina gömmor sen i julas?!

• Liten med Mindre

mrsB - då var det den varianten jag inte ska göra. Maken har gjort en av varje, så jag har en referens.

• Grodan12

Nu är plantorna på plats, tog ca 90min och lillgrodan sov nästan hela tiden. Dock behöver jag fylla på lite jord, klippa dem samt vattna, men det får bli senare. Det duggregnar ute så det är inte så kul att vara ute för sonen. Han fick smaka fisk idag för andra dagen i rad, han kräks nästan och vägrar sen att gapa. Grönsaker är dock gott, frukt är väl sådär.

• MSW

MrsB: Jobbigt med alla sjukdomar, känns som att du har att göra tillräckligt utan att ni ska vara sjuka!

Verkar som att jag har en hängig kille här hemma med.. Han är lite varm, och lugnare än vanligt, men enligt örontermometen låg han 37,1.. Han har varit lite gnälligare ett par dagar också... Vet inte om det är tänder på G (han har juh fortfarande inga..) för han har dreglat och haft händerna i munnen mer än vanligt ett tag..
    (varning för detaljer) Sen har han varit extremt lös i magen i en vecka, innan dess var han jättehård i magen (växlade från ena dagen till den andra)..
    Allt är väl mer eller mindre vanliga tecken på att tänder är på G, men oroar mig ändå lite att det ska vara ngt annat..
    Jaja, nu sover han iaf, verkar han inte piggare när han vaknar får han nog lite alvedon!

(och som vanligt är jag helt ego i min inlägg.. Men har fnissat mer i era diskussioner under förmiddagen.. )

• Grodan12

Just det Nenne, underbar farmorhistoria igår!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare