• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

EA - bara med en glass?! Mer är du värd!!

AM - vad fasen då!!! Det blir att tvätta fönster och dricka skumpa för hela slanten. Du kan få båda hemma hos oss (skitiga fönster + skumpa ).

• Fru E

Lappis-okej då kanske skulle köpa lite choklad med men får nog gömma den för maken eftersom jag stöttar honom med att vi bara får "synda" på fredagar eller lördagar eftersom han vill gå ner i vikt

AM-följer Lappis linje och säger att det finns skumpa OCH sorbet hos oss

• Liten med Mindre

EA - tänk den som fick vara stödfunktion och inte piska. Han har sämre karaktär än mig - hur bra blir det på en skala? Jag har i alla fall intresse av att läsa på om bra mat vilket inspirerar lite.

Tag annars en rejäl chokladglass. Jag prövade en av Magnums nya chokladglassar - nästan mer efterrätt än glass - om du vill ha något mastigt.

• FruCicci

Attans AM; men men snart är han här på något sätt iaf
    Kan ju rekommendera lite party, det gick fin fint för mig sist

• BrudSommar2006

Grattis till mig på namnsdagen idag!

AM, vilket skräp, men man ska väl ha tur om den ska vara mogen så långt som två veckor innan antar jag. Räknar inte med sådan tur själv om det nu blir aktuellt någon gång.

• Mrs  B

AM
    Förstår att det känns lite snopet.
    Men det är klart nu då att det blir snitt???

EA
    Vi kanske kan slå till nästa vecka?
    Sen gäller heltid för mig....
    Tanten är ju hos mig, hur kan hon då vara hos dig?????
    Skickar många kramar till dig!!!
    Vad händer nu?

BS
    Grattis på namnsdagen!!!!
    Varför inte äta en glass med Iris idag????

Tog precis tempen på Malte, 39 grader, .
    Inget dagis imorgon heller, när ska det sluta?????

Max är iaf pigg än så länge.
    Dagis mellan 9 och 14.30 och sen lek med en kompis fram till 16.15.

Jag dricker Latte och försöker undvika att ta en Alvedon.....

• Fru E

Mrs B-nasta vecka ar vi pa studieresa men det kommer fler dagar

Tja alltsa om man raknar hur manga forsok vi gjort nar jag har haft AL sa ar det ju inte mer an atta nio kanske sa an ar det ju inte "onormalt" sa det ar val bara att kora pa antar jag..........vet inte riktigt nar man ska krava mer hjalp an vi reda fatt egentligen....

Liten-vi far val se vilken karaktar maken har men nu vill han sjalv ner i vikt sa da tror jag han piskar sig sjalv lite mer

• tågjäntan

*tittar in medan lilla hjärtat för en gångs skull sover i vagnen*
    I dag var jag och lämnade in pumpen på bb. Nu känns det slutgiltigt på något sätt. Även om jag bestämde mig för någon vecka sedan.
    Det knöliga med mjölkersättningen är om man ska på utflykt - hur man bäst förbereder och håller varmt.
    Har ni något tips på någon bra termos?
    Någon som har värmt mjölken i micro hemma och borta? Vilken tid har ni satt et på då?

• start september

Hej alla trådisar!

Jag är numera verkligen smygläsare - har inte hunnit få till några inlägg alls på länge. Liten tjej som går och behöver stimulans jämt, renovering hemma, make som reser mycket, sjuka äldre släktingar som gör det tungt mentalt för mig har liksom sugit musten ur mig. Nu börjar jag dessutom jobba i nästa vecka - såklart blandade känslor, men jag tror det blir bra. Maken kommer nog må bra av att vara hemma och jag får lite distans till hela hemmalivet så blir det nog bra.

Men jag läser allt och gläds och sörjer med er alla.

Håller verkligen tummarna för AM nu att det sätter igång, lägger till hallonbladste på listan. Jag känner igen mig i dina funderingar så mycket - fick ju själv ut jättebebis med klocka och tänker mycket på nästa gång. Övertid vill jag inte ha då i allafall.

Kram till alla som försöker, jag är frivllig på att ta en tant hitåt. Dag 31 idag (bara tredje tanten sedan hon kom tillbaka) och förra cykeln var 29 så jag hoppas så att inget är knas. Planen är syskonförsökstart i augusti - vi känner att vi behöver en sommar tillsammans innan. Men det vore ju skönt att veta att cykeln är på rull.

Förhudsmockasinerna kom minsann fram idag - mer sånt!

En stor kram till alla andra också!

• start september

Vill förtydliga att jag inte kan vara gravid - vi har faktiskt inte fått till det hela vägen sedan hon var här sist.

Ja ja, bara att skriva här lär väl skrämma igång henne hoppas jag.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare